Akdeniz Üniversitesi DSpace

Halkla ilişkiler eğitimi : Türkiye ve ABD'deki lisans düzeyi halkla ilişkiler müfredat programlarının karşılaştırılması

Show simple item record

dc.contributor.author Erendağ, Fulya
dc.date.accessioned 2020-08-21T15:21:55Z
dc.date.available 2020-08-21T15:21:55Z
dc.date.issued 2004
dc.identifier.uri http://localhost:8080/xmlui/handle/123456789/1207
dc.description.abstract İletişim teknolojilerindeki gelişme ve yenilikler, endüstri ve ticaretteki rekabet, kamuoyunun giderek artan etkisi, halkla ilişkilerin kapsamım genişleterek günümüzün en önemli konularından birisi yapmaktadır. Kurumlar toplumun yapışım, özelliklerini, gelenek ve alışkanlıklarını tanımak ve kendilerini topluma tanıtmak gereğini halkla ilişkilerle gerçekleştirirler. Bu noktada, stratejik düzeyde halkla ilişkiler çözümleri üretebilen ve halkla ilişkileri çift yönlü iletişim süreci olarak kullanabilen halkla ilişkiler uygulamacılarına gereksinim doğmaktadır. Tüm bu gelişmeler halkla ilişkilerin bir meslek olarak daha çok talebi özendirmesine neden olurken, kurumların halkla ilişkiler uygulamacılarından beklentileri, halkla ilişkiler uygulamacılarının sorumluluklarını artırmaktadır. Bu sorumlulukların sıradan kişiler tarafından yerine getirilemeyeceği gerçeği de bu alanda üniversite eğitimin önemini gündeme getirmektedir. Bu önem doğrultusunda, bu çalışma Türkiye ve ABD 'deki lisans düzeyi halkla ilişkiler müfredat programlarının literatürdeki özelliklerine göre karşılaştırılarak aralarındaki benzerlik ve farklılıkların ortaya konmasını amaçlamaktadır. Bu amaçtan hareketle, çalışmanın birinci bölümünde; halkla ilişkilerin tanımı, tarihsel gelişimi ve meslekleşmesi konulan ele alınmıştır. ikinci bölümde, eğitim kavramı ve üniversite eğitiminin özellikleri açıklanmış, halkla ilişkiler eğitiminde, üniversite eğitiminin ve lisans düzeyi halkla ilişkiler müfredat prograrnlarının özellikleri incelenmiştir. Çalışmanın son bölümünde ise, Türkiye ve ABD 'deki lisans düzeyi halkla ilişkiler müfredat programlan; kredi sayılan, ders sayılan, zorunlu ve seçmeli dersler, staj durumu, yabancı dil dersleri, uygulama dersleri ve teknoloji ile ilgili dersler bazında karşılaştırılmıştır. Türkiye'deki iletişim fakülteleri ve ABD'deki gazetecilik ve kitle iletişimi okullarının yaşlan, akademik personel sayılan ve toplam kredi sayılan arasında Pearson Korelasyon analizi uygulanarak ilişki aranmıştır. Türkiye ve ABD'deki lisans düzeyi halkla ilişkiler müfredat programlanılın karşılaştırılması sonucunda ortaya çıkan en önemli fark, ABD 'de lisans düzeyi halkla ilişkiler müfredat programlarında belirli bir standartlaşma bulunurken, Türkiye'de böyle bir standartlaşmanın olmamasıdır. en_US
dc.publisher Akdeniz Üniversitesi en_US
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess en_US
dc.title Halkla ilişkiler eğitimi : Türkiye ve ABD'deki lisans düzeyi halkla ilişkiler müfredat programlarının karşılaştırılması en_US
dc.type masterThesis en_US
dc.contributor.department Halkla İlişkiler en_US
dc.contributor.consultantID Hikmet Seçim en_US
dc.contributor.institute Sosyal Bilimler Enstitüsü en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Browse

My Account