Akdeniz Üniversitesi DSpace

İlköğretim okulu yönetici ve öğretmenlerinin örgüt sağlığına ilişkin algıları (Antalya ili örneği)

Show simple item record

dc.contributor.author Çoban, Nazire
dc.date.accessioned 2020-10-02T07:48:11Z
dc.date.available 2020-10-02T07:48:11Z
dc.date.issued 2007
dc.identifier.uri http://acikerisim.akdeniz.edu.tr:8080/xmlui/handle/123456789/1610
dc.description.abstract Bu çalışmanın amacı; ilköğretim okullarında görevli yönetici ve öğretmenlerin örgütsağlığını algılama düzeylerinin ne olduğunun belirlenmesidir.Çalışmanın evrenini, 2005-2006 öğretim yılında Antalya il merkezinde bulunan 188resmi ve özel ilköğretim okulundaki 4402 yönetici ve 397 öğretmen oluşturmaktadır. Örneklem111 yönetici ve 389 öğretmenden oluşmaktadır. Araştırmanın örneklemini belirlemede tabakalıörnekleme kullanılmıştır. Belirlenen sayıda yönetici ve öğretmen tesadüfi olarak seçilmiştir.Araştırmada kullanılan ölçme aracı Akbaba (1997)'nın geliştirdiği `Örgüt Sağlığı Ölçeği'dir. Veriler, LISREL 8.54 ve SPSS for Windows 10.0 bilgisayar programları kullanılarak analizedilmiş, verilen cevapların frekans, yüzde, aritmetik ortalama ve standart sapmalarıhesaplanmıştır. Araştırmada verilerin istatistiksel analizinde açıklayıcı ve doğrulayıcı faktöranalizi, birinci mertebeden faktör analizi, t-testi, tek ve çift yönlü varyans analizlerikullanılmıştır. Farklılığın anlamlı olduğu durumlarda farkın hangi gruplar arasında olduğununanlaşılması için Post Hoc Scheffe ve Dunnett's C testleri yapılmıştır.lköğretim okulu yönetici ve öğretmenlerinin okullarının örgüt sağlığını algılamadüzeylerine ilişkin görüşlerinin olumlu olduğu tespit edilmiştir. Yönetici ve öğretmenlerinokullarındaki örgüt sağlığının örgütsel liderlik, işbirliği, etki dağılımı, çatışma ve örgütsel kimlikboyutlarına ilişkin algılarında; görev değişkeninin temel etkisine göre; bütün alt boyutlarınailişkin algılarında okul türü değişkeninin temel etkisine göre; takım ruhu, etkili iletişim vetopluma uyum, örgütsel kimlik ve örgütsel ürün boyutlarına ilişkin algılarında görev ve okul türüdeğişkenlerinin ortak etkisine göre; örgütsel kimlik boyutuna ilişkin algılarında cinsiyetdeğişkenine göre; örgütsel liderlik, takım ruhu, etkili iletişim ve topluma uyum ve etki dağılımıboyutlarına ilişkin algılarında kıdem değişkenine göre istatistiksel bakımdan anlamlı bir farklılıkbulunmuştur. Öğretmenlerin okullarındaki örgüt sağlığının bütün alt boyutlarına ilişkinalgılarında; liderlik biçemi değişkenine göre istatistiksel bakımdan anlamlı bir farklılıkbulunmuştur. en_US
dc.publisher Akdeniz Üniversitesi en_US
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess en_US
dc.title İlköğretim okulu yönetici ve öğretmenlerinin örgüt sağlığına ilişkin algıları (Antalya ili örneği) en_US
dc.type masterThesis en_US
dc.contributor.department Eğitim Bilimleri en_US
dc.contributor.consultantID Türkan Mustan en_US
dc.contributor.institute Sosyal Bilimler Enstitüsü en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Browse

My Account