Akdeniz Üniversitesi DSpace

stratejik yönelim, pazar yönelimi ve işletme performansı arasındaki ilişkilerin incelenmesi : Beş yıldızlı otel işletmeleri üzerine bir uygulama

Show simple item record

dc.contributor.author Al-Obaidi, Muthanna Maan İbrahim
dc.date.accessioned 2021-04-16T07:53:47Z
dc.date.available 2021-04-16T07:53:47Z
dc.date.issued 2017
dc.identifier.uri http://acikerisim.akdeniz.edu.tr/xmlui/handle/123456789/3123
dc.description.abstract Pazarlama ve stratejik yönetim akademisyenleri arasında 1990'larda devam eden tartışmalar (argümanlar), önceleri pazarlama teorisinin kalbi olarak değerlendirilen "pazar oryantasyonu" kavramını tartışmaya açmıştır. Pazarlama akademisyenleri, iş performansının genel çerçevesi dahilinde iş stratejisi ve pazar oryantasyonu arasındaki ilişkiyi araştırarak bu eksikliği gidermeye başlamıştır. Ancak pazarlama yönelimi felsefesi ile pazarlama yönetimi disiplinini stratejik yönetim literatürü ile bağlamak her iki alanda da zorlayıcı olmaktadır. Bu doğrultuda, pazarlama disiplini kapsamındaki çalışmamız bir kurumun, pazar yönelimli bir kültürü üstün performansa dönüştürdüğü mekanizma anlayışını ilerletmek için verilen uğraşı temsil etmektedir. Bu bu bağlamda bu tez çalışmasının temel amacı, stratejik oryantasyonu (Saldırganlık, Analiz, Savunmacılık, Gelecekçilik, Proaktiflik, Risklilik), pazar oryantasyonu (müşteri oryantasyonu, rekabet yönelimi ve fonksiyonlar arası koordinasyon) ve şirket performansı (Mali perspektif, Müşteri perspektifi, İşletme içi perspektifi, Öğrenme ve büyüme perspektifi) kavramlarını konaklama işletmeleri bakımından analiz etmektir. Tek denekli yaklaşımın kullanıldığı bu araştırmada Türkiye'de konaklama sektöründe çalışan 183 yönetici katılmıştır. Elde edilen verilerden, tüm gizli yapılar için çoklu göstergeler ile kovaryans yapı modelleri test edilmiştir. en_US
dc.publisher Akdeniz Üniversitesi en_US
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess en_US
dc.subject Stratejik Yönelim, Pazar Yönelimi, İşletme Performansı, Çevresel Çalkantısı, Dengeli Puan Kartı. en_US
dc.title stratejik yönelim, pazar yönelimi ve işletme performansı arasındaki ilişkilerin incelenmesi : Beş yıldızlı otel işletmeleri üzerine bir uygulama en_US
dc.type info:eu-repo/semantics/doctoralThesis en_US
dc.contributor.department Turizm İşletmeciliği ve Otelcilik en_US
dc.contributor.consultantID Mustafa Gülmez en_US
dc.contributor.institute Sosyal Bilimler Enstitüsü en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Browse

My Account