Abstract:
Günümüz turizm endüstrisinde, destinasyonlar arasında giderek artan rekabetle birlikte, destinasyonlar arası farklılaşma turist çekiminde önemli bir unsur haline gelmiştir. Turizm destinasyonları ziyaretçilerin ilgilerini çekebilmeleri için turistik hizmet ve ürünlerini daha çeşitli, daha sofistike ve daha özel hale getirmeli, kendilerini rakip destinasyonlardan farklı kılan özelliklerini ön plana çıkarmaları gerekmektedir Destinasyonları farklılaştıran en önemli unsurlardan birisi kültürel varlıkları ve kültürel değerleridir. Kültürel ziyaretçileri cezbetmek ve dolayısıyla ziyaretçilerden elde edilen gelirleri arttırmak için ziyaretçi memnuniyeti ve algılarının belirlenmesi yönelik çalışmalar önem arz etmektedir. Bu bağlamda, çalışma ziyaretçilerin kalabalık ve atmosfer algısının memnuniyetleri üzerine etkilerini incelemektedir. Üç bölümden oluşan bu çalışmanın, ilk bölümünde kültür ve kültürel varlıkların turizm ile bağlantısı detaylı bir şekilde incelenmiştir. İkinci bölümde ise sürdürülebilir turizm kapsamında ziyaretçi yönetimi ele alınmış ve ziyaretçi yönetimi, ziyaretçi memnuniyeti ilişkisi irdelenmiştir. Üçüncü ve son bölümde ise araştırmanın yöntemine ve sonuçlarına yer verilmiştir.