Akdeniz Üniversitesi DSpace

Kurum kimliği öğelerinin öğretmenlerin özel okul tercihi üzerindeki etkisi : TED Antalya Koleji üzerine bir araştırma

Show simple item record

dc.contributor.author Ülgen, Merve
dc.date.accessioned 2021-08-03T10:37:56Z
dc.date.available 2021-08-03T10:37:56Z
dc.date.issued 2018
dc.identifier.uri http://acikerisim.akdeniz.edu.tr/xmlui/handle/123456789/3823
dc.description.abstract Var olan her bireyin bir kimliğinin olması gibi, piyasada da var olan her bir kurumun kendisine bir kimlik oluşturması ve bu kimliği oluştururken önem verdiği noktaların belirlenmesi kurum kimliği kavramını ortaya çıkarmıştır. Kurum kimliği çalışmaları bu kavramın tek bir perspektiften değil, kimlik gibi diğer bazı kavramların da kurumsallık bakış açısıyla uygulanması gerektiğini göstermiştir. Yıllar içinde literatüre bu şekilde yapılan kurum kimliği çalışmalarına örnek teşkil edebilecek birçok girdi sağlanmıştır. Bu çalışmada yapılan araştırma, Türkiye'de özel eğitim sektöründe kurumsallaşmış, çok uzun yıllardır var olan ve kendini kanıtlamış Türk Eğitim Derneği'nin Antalya'daki okulunun sahip olduğu kurum kimliğinin, öğretmenlerin tercihi üzerindeki belirleyiciliğini ölçmek amacıyla yapılmıştır. Son yıllarda özel okul sayılarındaki artış ve getirdiği rekabet kalifiye öğretmen açığı doğurmakla birlikte, öğretmenler açısından da artan tercihleri değerlendirme gerekliliği doğurmuştur. Çalışılacak kurum tercihi yaparken göz önünde bulundurulan kriterleri belirlemek bu araştırmaya ilham kaynağı olmuştur. Bu araştırmaya benzer nitelikteki kimlik çalışmalarının sayıca az olması, yapılan bu araştırmayı literatüre katkı sağlaması açısından da önemli kılmaktadır. Araştırma TED Antalya Koleji'nde gerçekleştirilmiş olup, okul bünyesinde 1 ila 13 yıldır süreyle çalışan 15 öğretmenle derinlemesine görüşme yöntemiyle gerçekleştirilmiştir. Bu görüşmeler öğretmenlerle okul ortamında yapılmıştır. Bu bağlamda toplanan veriler ve bulgular literatür kapsamında yorumlanarak sonuca ulaşmak hedeflenmiştir. Araştırmada kurum kimliğinin hangi öğelerinin öğretmenlerin kurumu tercih etmesinde en çok etkili olduğu sorusuna yanıt aranmıştır. Görüşme soruları bu öğelere göre gruplandırılarak sorulmuştur. Her bir grup soru görüşmecilerin verdiği ortak ya da benzeri cevaplara birkaç alıntı yapılarak literatüre göre yorumlanmış ve sonuç bölümünde de araştırmanın sorularının yanıtı bulgulara göre cevaplanmıştır. en_US
dc.publisher Akdeniz Üniversitesi en_US
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess en_US
dc.title Kurum kimliği öğelerinin öğretmenlerin özel okul tercihi üzerindeki etkisi : TED Antalya Koleji üzerine bir araştırma en_US
dc.type info:eu-repo/semantics/masterThesis en_US
dc.contributor.department Halkla İlişkiler ve Tanıtım en_US
dc.contributor.consultantID Şerife Gözde Yirmibeşoğlu en_US
dc.contributor.institute Sosyal Bilimler Enstitüsü en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Browse

My Account