Akdeniz Üniversitesi DSpace

Backpackers in Turkey : A Motivation based segmentation

Show simple item record

dc.contributor.author Yaşar, Sidal
dc.date.accessioned 2021-08-12T08:43:20Z
dc.date.available 2021-08-12T08:43:20Z
dc.date.issued 2018
dc.identifier.uri http://acikerisim.akdeniz.edu.tr/xmlui/handle/123456789/3955
dc.description.abstract Bu çalışmada, Türkiye'de seyahat eden yerel sırt çantalı turistlerin demografik özellikleri, seyahat ve konaklama tercihleri, sosyal medya kullanım alışkanlıkları ve seyahat motivasyonları araştırılarak turistlerin seyahat motivasyonlarına dayalı bir pazar bölümlendirmesi yapılması hedeflenmiştir. Bu bağlamda, 2018 yılının Ocak ve Mart ayları arasında Facebook üzerinden sırt çantalı temalı yedi farklı topluluğa yapılan çevrim içi anket çalışması, 271 kişinin katılımı ile sonuçlanmıştır. Yapılan analizler sonucunda Türkiye'deki sırt çantalı turistlere dair yedi ayrı motivasyon faktörü tanımlanmıştır: Rahatlama, Kültürel Gelişim, Yol Kültürü, Özgürlük, Kişisel Gelişim, Sosyal Gelişim ve Sosyal Katılım. Akabinde yapılan K-means kümeleme analizi sonucunda farklı motivasyonlara sahip dört farklı sırt çantalı turist grubu belirlenmiştir. 1) Salt Gezginler; 2) Yalnızlık Arayanlar; 3) Kendini Geliştirmek İsteyenler; 4) Sosyal Gelenekselciler en_US
dc.publisher Akdeniz Üniversitesi en_US
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess en_US
dc.title Backpackers in Turkey : A Motivation based segmentation en_US
dc.type info:eu-repo/semantics/masterThesis en_US
dc.contributor.department International Tourism Management en_US
dc.contributor.consultantID Tahir Albayrak en_US
dc.contributor.institute Sosyal Bilimler Enstitüsü en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Browse

My Account