Akdeniz Üniversitesi DSpace

Egzersiz ve spor yapan üniversite öğrencilerinin sürekli optimal performans duygu durumu ve benlik saygılarının incelenmesi

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Taşkuyu, Elif
dc.date.accessioned 2021-09-14T15:24:17Z
dc.date.available 2021-09-14T15:24:17Z
dc.date.issued 2018
dc.identifier.uri http://acikerisim.akdeniz.edu.tr/xmlui/handle/123456789/4201
dc.description.abstract Amaç: Egzersiz ve spor yapan üniversite öğrencilerinin sürekli optimal performans duygu durumu ve benlik saygılarını cinsiyet, bireysel ve grup sporu yapma durumuna göre incelemek ve sürekli optimal performans duygu durumu ve benlik saygısı arasında ilişkiyi ortaya koymaktır. Yöntem: Araştırma ilişkisel tarama modelindedir. Çalışma grubunu, 2017-2018 öğretim yılında Akdeniz Üniversitesinin değişik fakültelerinde öğrenim gören 200 lisanslı sporcu ve 200 egzersiz yapan toplam 400 öğrenci oluşturmaktadır. Araştırmada veri toplama aracı olarak, Jackson ve Eklund (2004) tarafından geliştirilen ve Aşçı ve arkadaşları (2007) tarafından Türkçe versiyonunun geçerliği ve güvenirliği sınanan "Sürekli Optimal Performans Duygu Durum Ölçeği- 2 (SOPDDÖ-2)" ve Rosenberg (1965) tarafından geliştirilmiş ve Çuhadaroğlu (1986) tarafından uyarlanan "Rosenberg Benlik Saygısı Ölçeği" kullanılmıştır. Veriler normal dağılım gösterdiği için, verilerin analizinde, t-testi ve Pearson Korelasyon katsayısı testi kullanılmıştır. Bulgular: Egzersiz ve spor yapan kadın öğrencilerin sürekli optimal performans duygu durumu ölçeğinin belirli geri bildirim alt boyutunda, spor yapan öğrencilerin bireysel ve grup sporu yapma durumuna göre zamanın dönüşümü alt boyutunda istatistiksel olarak anlamlı farklılıklar bulunmuştur. Öğrencilerin egzersiz veya spor yapma durumuna göre görev zorluğu-beceri dengesi, açık hedefler, belirli geri bildirim ve amaca ulaşma deneyimi alt boyutlarında spor yapanların lehine istatistiksel olarak anlamlı bir farklılık bulunmuştur. Egzersiz ve spor yapan öğrencilerin sürekli optimal performans duygu ile benlik saygıları arasında pozitif yönde orta ve düşük ilişkiler bulunmuştur. Sonuç: Öğrencilerin egzersiz ve spor yapma durumuna göre, görev zorluğu-beceri dengesi, açık hedefler, belirli geri bildirim ve amaca ulaşma deneyiminde alt boyutlarında spor yapan öğrencilerin sürekli optimal performans duygu durum düzeyleri daha yüksektir. Öğrencilerin sürekli optimal performans duygu durumları arttıkça benlik saygıları da artmaktadır. en_US
dc.publisher Akdeniz Üniversitesi en_US
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess en_US
dc.subject Optimal performans duygu durumu, benlik saygısı, spor, egzersiz en_US
dc.title Egzersiz ve spor yapan üniversite öğrencilerinin sürekli optimal performans duygu durumu ve benlik saygılarının incelenmesi en_US
dc.type info:eu-repo/semantics/masterThesis en_US
dc.contributor.department Hareket ve Antrenman Bilimleri en_US
dc.contributor.consultantID Zehra Certel en_US
dc.contributor.institute Sağlık Bilimleri Enstitüsü en_US


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster

DSpace'de Ara


Göz at

Hesabım