Akdeniz Üniversitesi DSpace

Postmodernizmin fotoğrafa etkileri: Sherrie Levine fotoğraflarının Walter Benjamin’in kavramları çerçevesinde analizi

Show simple item record

dc.contributor.author Akbaş, Tuğba
dc.date.accessioned 2021-10-11T12:08:41Z
dc.date.available 2021-10-11T12:08:41Z
dc.date.issued 2019
dc.identifier.uri http://acikerisim.akdeniz.edu.tr/xmlui/handle/123456789/4521
dc.description.abstract Sanat, tarihsel olarak keskin bir başlangıç verilemeyen ancak insanlığın var oluşuyla birlikte ortaya çıkan bir olgu olarak nitelendirilebilir. Tarihin her döneminde, üzerine eklenerek gelişme gösteren bir alan olarak sanat alanı, özellikle Rönesans ve sanayi kapitalizmiyle birlikte büyük bir dönüşüm yaşamıştır. Bu noktada modern sonrası veya postmodern olarak nitelenen bir dönemde sanat anlayışı da tarihsel, toplumsal, teknolojik, ekonomik ve politik alanlardan ayrı tutulamayacak bir biçimde değişmiştir. Postmodernizmin Fotoğrafa Etkileri: Sherrie Levine Fotoğraflarının Walter Benjamin'in Kavramları Çerçevesinde Analizi isimli bu tezde, postmodernizmin sanat anlayışına etkileri ve özellikle fotoğraf alanında yaşanan postmodern gelişmeler sorgulanmaktadır. Sherrie Levine'in After Edward Weston (1980) ve After Walker Evans (1981) başlıklı fotoğraf sergileri, literatür taraması ve Walter Benjamin'in fotoğraf alanında ortaya koyduğu kavramlar bağlamında nitel analiz yöntemiyle incelenmektedir. Postmodern düşüncenin sanat etkinliği, fotoğrafın da icadıyla birlikte alıntılama, kopyalama, çoğaltma, yeniden üretme ve kendine mal etme gibi yöntemler üzerinde gelişmiştir. Postmodern sanatta, etik ve estetik değerlerin reddedildiği, sanat alanına her şeyin dahil edildiği, pastiş, parodi, kolaj, montaj gibi pratiklerin yer aldığı kavramsal bir sanat anlayışı hakim olmuştur. Söz konusu teknik ve yöntemlerin ilk örneklerinin verilmeye başladığı 1960'lar ve sonrasını anlamak ve analiz etmek adına Walter Benjamin'in alan yazında ortaya koyduğu çalışmalar ve bu çalışmalarda kullandığı kavramlar, postmodern fotoğraf pratiklerinde de sıkça başvurulan birer kaynak niteliği göstermektedir. Fotoğrafın icat olunduğu ilk günden itibaren kopyalama ve çoğaltma anlayışının seyri değişmiş ve postmodern sanat anlayışının şekillenmesinde oldukça etkili olmuştur. Yeniden üretimin uç noktalara getirildiği bu dönemde Sherri Levine ve onun fotoğraf çalışmaları, bunun en iyi örneklerini oluşturmaktadır. Onun After Walker Evans ve After Edward Weston serileri, postmodern dönemde en çok tartışılan; orijinallik, sanat ve sanat eserinin anlamı ve sanatçının yeri, sahiplik ve izleyici etkileri gibi konularda en dikkat çeken örnekleri sunması bağlamında değerlendirilmektedir en_US
dc.publisher Akdeniz Üniversitesi en_US
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess en_US
dc.title Postmodernizmin fotoğrafa etkileri: Sherrie Levine fotoğraflarının Walter Benjamin’in kavramları çerçevesinde analizi en_US
dc.type info:eu-repo/semantics/masterThesis en_US
dc.contributor.department Radyo Televizyon ve Sinema en_US
dc.contributor.consultantID Sibel Karaduman en_US
dc.contributor.institute Sosyal Bilimler Enstitüsü en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Browse

My Account