Akdeniz Üniversitesi DSpace

Bir öğretim kurumunda okul yönetimi tarafından gerçekleştirilen fiziksel iyileştirilmelerin etkisine ilişkin paydaş görüşleri

Show simple item record

dc.contributor.author Bedirhanoğlu, Neslihan
dc.date.accessioned 2021-11-05T12:32:05Z
dc.date.available 2021-11-05T12:32:05Z
dc.date.issued 2019
dc.identifier.uri http://acikerisim.akdeniz.edu.tr/xmlui/handle/123456789/4754
dc.description.abstract Bu çalışmanın amacı, bir ilköğretim kurumunda okul yönetiminin gerçekleştirdiği fiziksel iyileştirmelerin, okul paydaşları olan öğretmenler, öğrenciler ve veliler üzerindeki etkilerini belirlemektir. Bu amaca ulaşmak için aşağıdaki alt problemler oluşturulmuştur: (1) Okulun iki yıl önceki fiziksel durumu nasıldır? (2) Okulda son iki yılda yapılan fiziksel iyileştirmeler nelerdir? (3) Bu iyileştirmeler paydaşlar üzerinde nasıl bir etki yaratmaktadır? (4) Okulda başka ne gibi fiziksel iyileştirmelere ihtiyaç bulunmaktadır? Araştırmada, bir nitel desen olan bütüncül tek durum (örnek olay) çalışması yöntemi kullanılmıştır. Çalışma grubu gönüllülük esasına dayalı, kolay ulaşılabilir örnekleme yöntemiyle belirlenmiştir. Araştırmaya 2017-2018 eğitim-öğretim yılında Milli Eğitim Bakanlığına bağlı bir ilköğretim kurumundan 11 öğretmen, 10 öğrenci ve 10 veli katılmıştır. Veriler, alt problemler doğrultusunda araştırmacı tarafından geliştirilen yarı yapılandırılmış bir form kullanılarak, yüz yüze görüşme ve ilgili dokümanların analizi yardımıyla toplanmıştır. Araştırma alt problemlerine yanıt olabilecek veriler kodlanmış ve katılımcılardan doğrudan alıntılarla desteklenerek analiz edilmiştir. Bu süreçte Miles ve Huberman'ın (1984) verilerin azaltılması, verilerin görsel hale getirilmesi, sonuca ulaşma ve teyit etme aşamaları uygulanmıştır. Veriler, uzman görüşü de alınarak betimsel analiz ve içerik analizine tabi tutulmuştur. Bulgulara göre, araştırmaya katılan öğretmen, öğrenci ve veliler okulun iki yıl önceki fiziksel durumunu tümüyle olumsuz sıfatlarla betimlemişlerdir. Okulda yapılan fiziksel iyileştirmeler arasında katılımcıların dikkatini en çok güvenlik, hijyen ve estetikle ilgili olan değişimlerin çektiği görülmüştür. Okul yönetimi tarafından yapılan iyileştirmeler sonrasında ise, katılımcılar okulun fiziksel durumunu tamamen olumlu sıfatlarla betimlemişlerdir. Fiziksel iyileştirmelerden sonra paydaşların aidiyet duyguları gelişmiş, okul etkinliklerine katılımları artmış, aralarındaki iletişim güçlenmiş ve davranışları istendik yönde değişmeye başlamıştır. Bu süreçte öğrencilerin sosyal, akademik, sportif ve sanatsal alanlardaki başarı düzeylerinin yükseldiği sonucuna varılmıştır. Katılımcıların gelecekteki iyileştirmeler konusunda beklenti düzeylerinin yükseldiği de araştırmanın dikkat çeken bulguları arasındadır. en_US
dc.publisher Akdeniz Üniversitesi en_US
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess en_US
dc.title Bir öğretim kurumunda okul yönetimi tarafından gerçekleştirilen fiziksel iyileştirilmelerin etkisine ilişkin paydaş görüşleri en_US
dc.type info:eu-repo/semantics/masterThesis en_US
dc.contributor.department Eğitim Yönetimi ve Denetimi Programı en_US
dc.contributor.consultantID Mualla Bilgin Aksu en_US
dc.contributor.institute Eğitim Bilimleri Enstitüsü en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Browse

My Account