Akdeniz Üniversitesi DSpace

A Case study of the factors Hampering Teachers’ succesful teaching in young learners’ English language classrooms

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Kaya, Nurşen
dc.date.accessioned 2021-11-09T12:36:18Z
dc.date.available 2021-11-09T12:36:18Z
dc.date.issued 2019
dc.identifier.uri http://acikerisim.akdeniz.edu.tr/xmlui/handle/123456789/4777
dc.description.abstract Birçok ülke dil öğretimi politikalarını değiştirdi ve İngilizce öğrenmeye başlama yaşını ilkokula indirdi. Türkiye'de İngilizce 2012 yılından beri ilkokul öğrencilerine zorunlu ders olarak öğretilmektedir. Ancak bu eğitimsel reform o kadar hızlı gerçekleşti ki genç öğrenen İngilizce öğretmenleri yeni müfredatı uygulamada birsürü zorlukla karşılaştılar ve bu zorlukları otoritelerle paylaşma fırsatı pek bulamadılar. İşte bu sebeple bu çalışmanın amacı çocuklara yabancı dil öğretimi dersinde İngilizce öğretmenlerinin başarılı öğretimini engelleyen onları hayal kırıklığına uğratan deneyimlerini veya gerçekliklerini ortaya çıkarmaktır. Bu amaç doğrultusunda nitel bir araştırma modeli uygulanmıştır. Veri toplamak için, alan uzmanlarının görüşlerini ve pilot çalışmanın geri bildirimlerini dikkate alarak, ilgili literatur araştırılarak veri toplama aracı olarak 20 açık uçlu sorudan oluşan yarı yapılandırılmış bir görüşme formu geliştirilmiştir. Kepez ilçesinde bulunan 14 ilkokul İngilizce öğretmeni ile görüşülünmüş ve toplanan veriler NVivo yazılım programı ile analiz edilmiştir. Analizden çıkan kodlar tematik analiz yöntemine göre rapor edilmiştir. Çalışmanın sonuçlarına göre ayrı İngilizce dersliği eksikliği, küçük sınıf ebatları, kalabalık sınıf mevcutları, rahat olmayan sınıf mobilyaları, teknolojik materyallerin eksikliği, devlet ders kitaplarının karmaşık içeriği, okul yönetimi ve ebeveyn desteğinin eksikliği, İngilizce dersi saatinin sınırlı olması ve İngilizce dersi öğretmenlerinin eğitimsel geçmişinin verimsiz olması katılımcı öğretmenlerin başarılı öğretimini engelleyen yıldırıcı deneyimler / gerçeklikler olduğu barizdir. en_US
dc.publisher Akdeniz Üniversitesi en_US
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess en_US
dc.title A Case study of the factors Hampering Teachers’ succesful teaching in young learners’ English language classrooms en_US
dc.type info:eu-repo/semantics/masterThesis en_US
dc.contributor.department Foreign Language Teaching Department en_US
dc.contributor.consultantID Arda Arıkan en_US
dc.contributor.institute Eğitim Bilimleri Enstitüsü en_US


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster

DSpace'de Ara


Göz at

Hesabım