Akdeniz Üniversitesi DSpace

Sivil toplum örgütlerinin sosyal medyada kullandığı kampanya görsellerinin grafik tasarım yönünden incelenmesi

Show simple item record

dc.contributor.author Efe, Umut
dc.date.accessioned 2022-07-19T07:24:09Z
dc.date.available 2022-07-19T07:24:09Z
dc.date.issued 2019
dc.identifier.uri http://acikerisim.akdeniz.edu.tr/xmlui/handle/123456789/5524
dc.description.abstract Günümüzde teknolojinin ve internet kullanımının her geçen gün, geçtiğimiz yıllara nazaran artması ve ilerlemesi, dijital pazarlama alanında insanların daha da fazla sosyal medyada vakit geçirmesine ve neredeyse hayatının yarısını sanal ortamda tüketmesine sebep olmaktadır. Hâl böyleyken tanıtım ve pazarlama alanında en çok tercih edilen mecra, kuşkusuz sosyal medya olarak gösterilebilir. Sivil toplum örgütleride sosyal medyayı aktif olarak kullanmaktadır ve bu kullanımında grafik tasarımada büyük önem düşmektedir. Bu çalışma sivil toplum örgütlerinin; yardım kampanyaları ve insan sağlığı içerikli sosyal sorumluk projelerinde kullanılan reklam grafiğinin, grafik tasarım yönünden incelenmesini içeren bir çalışmadır. "Sivil Toplum Örgütlerinin Sosyal Medyada Kullandığı Kampanya Görsellerinin Grafik Tasarım Yönünden İncelenmesi" başlıklı bu çalışmanın 1.Bölümde internetin ortaya çıkışı ve gelişimi, sosyal medyanın tanımı ve tarihi, sosyal ağ olan Facebook, Instagram, Twitter ve bu platformlarda oluşturulan projelerin reklam sektöründeki yeri ve önemi, 2. Bölümde sivil toplum kuruluşlarının tanımı, sosyal medya kullanımları, Facebook, Instagram ve Twitter bilgilerine değinilmiş olup 3. bölümde araştırmanın yöntemine 4. bölümde ise sivil toplum kuruluşlarının sosyal medyada kullandığı görseller değerlendirilmiş olup bulgular ve yorumlar yer almaktadır. Çalışma verileri 2017-2019 yılları arasında sivil toplum örgütlerinin sosyal ağlar üzerindeki reklam ve işbirliği projeleri incelenmiş ve tarafımca seçilen sağlık ve yardım kampanya görselleri üzerinden belirlenen kişilere online anket yapılarak sonuçlar değerlendirilmiştir. en_US
dc.publisher Akdeniz Üniversitesi en_US
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess en_US
dc.title Sivil toplum örgütlerinin sosyal medyada kullandığı kampanya görsellerinin grafik tasarım yönünden incelenmesi en_US
dc.type info:eu-repo/semantics/masterThesis en_US
dc.contributor.department Sanat ve Tasarım en_US
dc.contributor.consultantID Zor, Aydın. en_US
dc.contributor.institute Güzel Sanatlar Enstitüsü en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Browse

My Account