dc.contributor.author |
Özgen, Şeyda Pınar |
|
dc.date.accessioned |
2022-09-05T07:19:40Z |
|
dc.date.available |
2022-09-05T07:19:40Z |
|
dc.date.issued |
2019 |
|
dc.identifier.uri |
http://acikerisim.akdeniz.edu.tr/xmlui/handle/123456789/5560 |
|
dc.description.abstract |
Dünyanın çeşitli coğrafyalarında ortak olarak kullanılan motifler bazen farklı anlam ve yapılarıyla karşımıza çıkmaktadır. Bu yapıların taşımış olduğu özellikler ve anlamlar bize o coğrafyanın mitsel özellikleri hakkında bilgi verir. Bu yapılar toplumların kültürel, sosyal ve manevi özellikleri hakkında yorumlar yapmamızı sağladığı gibi; bu ortak motifler, ortak figürler hakkındaki görüşler, karşılaştırmalı imgelerin sanata dönüşümlerini, sanatçıların çalışmalarına da katkı sağlamaktadır. Tüm dünya medeniyetlerinin birçoğunda balık figürünü görmek mümkündür. Balık diğer toplumlarda olduğu gibi Türk sanatında "bereket" sosyal kültürel konularıyla ilişkilendirilmiştir. Balığa yüklenen anlam sosyal ve dinsel bir değer taşımaktadır. Bu bakımdan balık geçmiş topluluklar için önem atfedilen bir obje olarak anlam kazanmıştır. Bu çalışmamızda Akdeniz'de yaşamış olan birçok toplulukların balık ve balıkçılık imgesini motif olarak yansıtma biçimlerini ve genellikle kültürel etkileri yansıtılmıştır. |
en_US |
dc.publisher |
Akdeniz Üniversitesi |
en_US |
dc.rights |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
en_US |
dc.title |
Çağdaş Türk resminde balık ve balıkçılık imgesi |
en_US |
dc.type |
info:eu-repo/semantics/masterThesis |
en_US |
dc.contributor.department |
Resim |
en_US |
dc.contributor.consultantID |
Başbuğ, Fatih. |
en_US |
dc.contributor.institute |
Güzel Sanatlar Enstitüsü |
en_US |