Akdeniz Üniversitesi DSpace

Bireyleri eğlenmeye motive eden faktörler ölçeğinin geliştirilmesi ve bireylerin eğlence profillerinin belirlenmesi: Antalya Kaleiçi örneği

Show simple item record

dc.contributor.author Cansever, Ayşenur
dc.date.accessioned 2023-02-01T10:28:18Z
dc.date.available 2023-02-01T10:28:18Z
dc.date.issued 2020
dc.identifier.uri http://acikerisim.akdeniz.edu.tr/xmlui/handle/123456789/6114
dc.description.abstract Bu tezin amacı; "Bireyi Eğlenmeye Motive Eden Faktörler Ölçeğinin Geliştirilmesi, Türk popülasyonu için geçerlilik güvenirliliğinin yapılması ve Antalya Kaleiçi'nde eğlenmeye giden bireylerin eğlence profillerini belirlemektir". Tanımlayıcı bir araştırma olan bu çalışmanın; ana kütlesi Antalya Kaleiçi'ne eğlenme amacıyla gelen 18 yaş ve üstündeki bireylerden oluşmaktadır. Örneklem ise 01 Aralık 2019 – 12 Mart 2020 tarihleri arasında Antalya Kaleiçi'nde eğlenme imkânı sağlayan mekanlar, bar, pub ve meyhanelerde; eğlence amaçlı Kaleiçi'nde bulunan 18 yaş ve üstü bireylerden oluşmaktadır. Çalışmada toplam 340 adet anket uygulanmıştır. 2019-2020 yılları arasında veri toplama amacıyla geliştirilen anket; Antalya Keleiçi'nde eğlenme amacı ile eğlence mekanlarına gelen 18 yaş ve üzeri bireylerle yüz yüze anket yöntemiyle uygulanmıştır. Bu çalışmaya özgü olarak geliştirilen anket formu, demografik bilgilere ek olarak, eğlence için bulundukları yerler, katlandıkları maliyet, kimlerle katılım sağladıkları, serbest zamanlarında neler yaptıkları ve bireyleri eğlenmeye motive eden 43 maddeden oluşan soru listesi kullanılmıştır. Bireyleri eğlenmeye motive eden maddeler toplam 10 faktörde faktörleşmiştir. Bunlar sırasıyla; "Mekân ve Ürün Kalitesi", "Mekânın Çekiciliği", "Sosyalleşme", "Sakinleşme/Rahatlama", "Dikkat Çekme/Fark Edilme", "Yenilik Arayışı", "Nostalji", "İnsanlardan Uzaklaşma", "Kutlama", "Mekânın Ses ve Müzik Sisteminin Kalitesidir". Sonuç: Eğlence mekânlarına giden bireyler, daha önce o mekânda hoş vakit geçirmiş olmaları, arkadaşlarının tavsiyesi üzerine ve mekânın dış görünüşünden kaynaklanan nedenlerle tercih ettikleri hem kişisel gelir hem de aile geliri arttıkça bireylerin eğlenceye ayırdıkları bütçe de artmakta, cinsiyet açısından kadın ve erkek bireylerin Kaleiçi'ni tercih açısından önemli bir farklılığın olmadığı, Kaleiçini daha çok öğrencilerin ve gençlerin tercih ettikleri, yaş ve gelir arttıkça bireylerin eğlence mekanlarındaki ve ürünlerindeki kalite beklentisi de artmakta, Kaleiçi daha çok kışın tercih edilirken, Konyaaltı ve Lara yazın tercih edilmektedir. en_US
dc.publisher Akdeniz Üniversitesi en_US
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess en_US
dc.subject Eğlence, Geçerlilik, Güvenirlilik, Rekreasyon en_US
dc.title Bireyleri eğlenmeye motive eden faktörler ölçeğinin geliştirilmesi ve bireylerin eğlence profillerinin belirlenmesi: Antalya Kaleiçi örneği en_US
dc.type info:eu-repo/semantics/masterThesis en_US
dc.contributor.department Rekreasyon en_US
dc.contributor.consultantID Ardahan, Faik. en_US
dc.contributor.institute Sosyal Bilimler Enstitüsü en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Browse

My Account