Abstract:
Bir dış pazara doğru giriş modunun seçilmesi uluslararasılaşma için şarttır. Çalışma, otel uluslararasılaşmasında giriş modu seçimini araştırmaktadır. Çalışma, uluslararasılaşma sürecinde etkili faktörleri tanımlamaya çalışmaktadır. Bu araştırmanın amacını Türk otel firmalarının uluslararasılaşma sürecinin tespiti oluşturmaktadır. Araştırmanın alanı yurtdışında otel yatırımı olan Türk otel firmaları olarak belirlenmiştir. Nicel araştırma yöntemlerinden yararlanılmıştır. Araştırmada veriler anket yardımıyla toplanmıştır. Yüz yüze anket yöntemi ve email olarak veriler elde edilmiştir. Bu kapsamda anketler Ekim 2017 ve Mart 2018 tarihleri arasında 15 otel yöneticisi ile gerçekleştirilmiştir. Örneklem sayısı 30'dan az olduğu için parametrik olmayan testler uygulanmıştır. Bu araştırmanın verileri uygun analiz teknikleri kullanılarak analiz edilmiştir. Araştırmada frekans, yüzde, aritmetik ortalama ve standart sapma değerleri için betimleyici istatistiksel analizler yapılmıştır. Kruskal-Wallis Testleri, Spearman Korelasyon analizi ve Mann-Whitney U testleri kullanılmıştır. Eclectic Paradigma ile motivasyon boyutları arasında güçlü bir korelasyon vardır. Yetenekler ve giriş modu seçimi boyutları arasında önemli ve positif ilişkiler bulunmuştur ve risk, engel boyutları arasında positif ve önemli ilişkiler vardır. Bulgular, giriş moduna göre farklılıkları, giriş yılına göre farklılıkları ve yıldız sayısına göre farklılıkları göstermektedir. Bu yönüyle literatüre katkıda bulunması beklenmektedir.