Akdeniz Üniversitesi DSpace

8. Sınıf öğrencilerinin gerçek yaşam problemlerini çözme becerileri ile akademik başarıları arasındaki ilişki

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Kolubüyük, Meliha
dc.date.accessioned 2023-02-10T11:31:05Z
dc.date.available 2023-02-10T11:31:05Z
dc.date.issued 2020
dc.identifier.uri http://acikerisim.akdeniz.edu.tr/xmlui/handle/123456789/6244
dc.description.abstract Günümüz çağının ihtiyaç duyduğu insan modelinin yetiştirilmesinde, problem çözme, oldukça önemli bir yere sahiptir. Amacına uygun olarak tasarlanmış problemlerin kullanılması, matematik derslerinde belirlenen hedeflere ulaşabilmede fayda sağlamaktadır. Ülkemizde akademik başarının, genel olarak merkezi sınav sonuçlarıyla ilişkilendirilmesi, matematik derslerini bu sınav modellerinin etkisinde bırakmaktadır. 2017-2018 eğitim öğretim yılında Milli Eğitim Bakanlığı (MEB) temel eğitimden orta öğretime geçişlerde kullanılan sınav modelini değiştirerek, 8. sınıf öğrencilerine Liselere Geçiş Sınavını (LGS) ilk defa uygulamıştır. Bu çalışmayla, 8. sınıf öğrencilerinin gerçek yaşam problemlerini çözebilme başarıları ile akademik başarıları arasındaki ilişki incelenmek istenmiştir. Çalışmada, 2017-2018 eğitim öğretim yılının II. döneminin sonunda, Antalya ilinin Alanya ilçesindeki bir ortaokulun 8. sınıflarında öğrenim görmekte olan toplam 166 öğrenciye, 9 gerçek yaşam problemi ve 9 rutin problemden oluşan 18 soruluk açık uçlu problem testi uygulanmıştır. Veriler SPSS programında, bağımsız gruplar t-testi ve varyans analizleri ile değerlendirilmiştir. Çalışmanın sonucunda; gerçek yaşam problemlerini çözebilmekte başarılı olan öğrencilerin, LGS'de, rutin problemler testinde, LGS matematik testinde ve okul matematik derslerinde daha başarılı öğrenciler olduğu gözlenmiştir. en_US
dc.publisher Akdeniz Üniversitesi en_US
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess en_US
dc.title 8. Sınıf öğrencilerinin gerçek yaşam problemlerini çözme becerileri ile akademik başarıları arasındaki ilişki en_US
dc.type info:eu-repo/semantics/masterThesis en_US
dc.contributor.department İlköğretim en_US
dc.contributor.consultantID Barut, Sevda. en_US
dc.contributor.institute Sosyal Bilimler Enstitüsü en_US


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster

DSpace'de Ara


Göz at

Hesabım