Akdeniz Üniversitesi DSpace

Ortaokul öğrencilerinde fen bilimleri başarısını yordayan değişkenlerin farklı modellerle incelenmesi

Show simple item record

dc.contributor.author Öztürk, Fatma Hanım
dc.date.accessioned 2023-03-17T14:40:53Z
dc.date.available 2023-03-17T14:40:53Z
dc.date.issued 2021
dc.identifier.uri http://acikerisim.akdeniz.edu.tr/xmlui/handle/123456789/6531
dc.description.abstract Fen bilimleri ders başarısını yordayan doğrudan ve dolaylı etkilerin belirlenmesini amaçlayan bu çalışma ilişkisel tarama modelindedir. Araştırmanın çalışma grubu Antalya ili Muratpaşa ilçesinde öğrenim gören 338 sekizinci sınıf öğrencilerinden oluşmaktadır. Cinsiyet, anne-baba eğitim durumu ve fen öğrenmeye ayrılan zaman bağımsız değişkenleri ile ilgi aracı değişkenini oluşturan 6 faktör, öz-yeterlik aracı değişkenini oluşturan 3 faktör, kaygı aracı değişkenini oluşturan 3 faktör ve daimi bilim öğrenme motivasyonu aracı değişkeni faktörü analize dâhil edilerek değişkenler arasında basit doğrusal regresyon analizi yapılmıştır. Regresyon bulguları anlamlı olan değişkenler ile kurulan modellerdeki aracı değişkenlerin aracılık etkilerinin anlamlılığı Sobel, Aroian ve Goodman testleri ile incelenmiştir. 4 aracı değişkene ait toplam 13 faktörden cinsiyet bağımsız değişkeni için 4 faktör, anne eğitim durumu bağımsız değişkeni için 3 faktör ve fen öğrenmeye ayrılan zaman bağımsız değişkeni için 10 faktörün ders başarısına aracı etki gösterdiği belirlenmiştir. Bu doğrultuda 17 aracılık modeli kurulmaktadır. Aracılık etkisinin belirlenmesinde bir diğer yöntem olan VAF değerleri incelendiğinde ise aracı etki gösteren model sayısı 5'tir. Modele aracı değişken eklendikten sonra bağımsız değişkendeki etkinin düşüşün anlamlı olup olmadığını ve aracılık etkisinin anlamlılığını test eder. en_US
dc.publisher Akdeniz Üniversitesi en_US
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess en_US
dc.title Ortaokul öğrencilerinde fen bilimleri başarısını yordayan değişkenlerin farklı modellerle incelenmesi en_US
dc.type info:eu-repo/semantics/masterThesis en_US
dc.contributor.department Eğitim Bilimleri en_US
dc.contributor.consultantID Koğar, Hakan. en_US
dc.contributor.institute Eğitim Bilimleri Enstitüsü en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Browse

My Account