Akdeniz Üniversitesi DSpace

Nikolai Kapustin ve op.40 8 konser etüdünün müzikal, teknik ve form bakımından incelenmesi

Show simple item record

dc.contributor.author Aksoy, Hakan
dc.date.accessioned 2023-11-03T11:29:33Z
dc.date.available 2023-11-03T11:29:33Z
dc.date.issued 2021
dc.identifier.uri http://acikerisim.akdeniz.edu.tr/xmlui/handle/123456789/7182
dc.description.abstract Piyano edebiyatını oluşturan eserler arasında etüdün, günümüz piyanistlerinin repertuvarlarının vazgeçilmez parçaları konumuna geldiği görülmektedir. Piyano eğitiminde oldukça önem taşıyan etütler, esas amacı teknik kabiliyetleri geliştirmek ve icracıların geliştirmeye ihtiyaç duyduğu teknik ve müzikal eksiklikleri gidermesine zemin hazırlamaktadır. 19. yüzyılda başlayan bir tür olan etüt, daha sonraları gelişerek konser parçaları durumuna gelmiştir. Etüt alanında olan gelişmeler, 20. yüzyılın sonlarında başlamış ve günümüzde konser repertuvarlarının sıkça tercih edilen bir parçası haline gelmişlerdir. Nikolai Kapustin 1937 yılında Ukrayna'da doğmuştur, 2020 yılında Covid-19 nedeniyle Rusya'da vefat etmiştir. Besteci Moskova Konservatuvarından mezun olmuştur ve caz stili eserleriyle ünlüdür. Caz stilindeki eserleri improvize çalmak yerine notaya dökmeyi tercih etmiştir. Kapustin, etüt formunda birçok eser yazmış ve bu eserler günümüzde piyanistlerin programlarında sıkça yer almaktadır. Bestecinin yazdığı etüt serisi (op.40 1984) sekiz konser etüdünden oluşur ve icracıdan teknik beceri talep eder. Bu araştırmanın amacı, Kapustin'in op. 40 8 konser etüdünü form ve müzikal olarak ayrıntılı bir şekilde inceleyip, dönemimizde yaşayan bir bestecinin klasik üslup tarzı ile caz müziği tarzını nasıl harmanladığını gözler önüne sermektir. Araştırmanın evrenini Nikolai Kapustin, örneklemini ise op.40 serisi 8 konser etüdü oluşturmaktadır. Konuyu genel anlamda ele alabilmek adına bestecinin genel yaşamı, müzikal kariyeri, eserleri hakkında bilgi verilmiştir. Günümüze kadar gelen etüt yazan besteciler ele alınarak kısa bilgilerle, etüt tarihçesi hakkında ve gelişimi hakkında bilgilere de yer verilmiştir. Araştırma nitel araştırma çerçevesinde olup, tarama modeli esas alınarak incelenmiştir. Araştırmada eserler içindeki cümleler, dinamikler, form yapısı gibi öğeler açıklanarak tablolara yansıtılmıştır. Bu araştırma, profesyonel piyanistlerin ve piyano eğitimi alan öğrencilerin Nikolai Kapustin'in op. 40 8 konser etüdünü daha iyi analiz edip, donanımlı olarak icra etmelerini ve geliştirilmek istenen teknik becerinin hangi etütlerde olduğunu görmeleri için açıklayıcı tablolar ve nota partileri sunar, böylelikle eserleri seçerken bir klavuz gibi yardımcı olması hedeflenmiştir. en_US
dc.publisher Akdeniz Üniversitesi en_US
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess en_US
dc.subject Nikolai kapustin ve etütler. en_US
dc.title Nikolai Kapustin ve op.40 8 konser etüdünün müzikal, teknik ve form bakımından incelenmesi en_US
dc.type info:eu-repo/semantics/masterThesis en_US
dc.contributor.department Müzik en_US
dc.contributor.consultantID Çoşkuner, Sonat. en_US
dc.contributor.institute Güzel Sanatlar Enstitüsü en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Browse

My Account