Akdeniz Üniversitesi DSpace

İlköğretim matematik öğretmeni adaylarının teknolojik pedagojik alan bilgileri (TPAB) ile kesirlerde çarpma bölme konusundaki matematiksel modelleme yeterlilikleri arasındaki ilişki

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Doğan, Abdullah Onur
dc.date.accessioned 2024-02-29T11:10:37Z
dc.date.available 2024-02-29T11:10:37Z
dc.date.issued 2022
dc.identifier.uri http://acikerisim.akdeniz.edu.tr/xmlui/handle/123456789/7354
dc.description.abstract Bu çalışmada, ilköğretim matematik öğretmeni adaylarının teknolojik pedagojik alan bilgileri (TPAB) ile kesirlerde çarpma bölme konusundaki matematiksel modelleme yeterlikleri arasındaki ilişki incelenmiştir. Buna ek olarak, ilköğretim matematik öğretmeni adaylarının TPAB, TPAB alt alanlarının düzeyleri ve kesirlerde çarpma bölme modelleme yeterlilikleri cinsiyet, bilgisayar kullanma düzeyi, bilgisayar kullanma sıklığı gibi özelliklere göre farklılaşıp farklılaşmadığı incelenmiştir. Araştırmanın örneklemini Akdeniz Bölgesinde eğitim gören 204 ilköğretim matematik öğretmenliği dördüncü sınıf öğretmen adayı oluşturmuştur. Çalışmanın deseni ilişkisel tarama modeli olarak tasarlanmıştır. Çalışma 2021-222 eğitim öğretim yılında uygulanmıştır. Araştırmada katılımcıların kesirlerde çarpma bölme modelleme yeterliklerini ölçmek amacıyla Kesirlerde Çarpma Bölme Modelleme Anketi geliştirilmiştir. Ayrıca öğretmen adaylarının TPAB düzeylerini belirlemek için Teknolojik Pedagojik Alan Bilgisi Ölçeği, TPAB düzeylerine ilişkin bazı betimleyici bilgileri belirleyebilmek amacıyla Kişisel Bilgi Formu kullanılmıştır. Verilerin analizinde Pearson Korelasyon Testi, Spearman's Rho korelasyon testi, Kruskal Wallis H testi, tek yönlü varyans analizi, Mann Whitney U ve bağımsız değişkenler t testi kullanılmıştır. Bütün analizlerde .05 anlamlılık düzeyi kabul edilmiştir. Bulgular incelendiğinde, ilköğretim matematik öğretmenliği adaylarının teknolojik pedagojik alan bilgi, matematik öğretimi bilgisi, teknoloji bilgisi ve matematik bilgisi değişkenlerinin kesirlerde çarpma bölme modelleme yeterlikleri arasında düşük düzeyde anlamlı pozitif yönlü bir ilişki tespit edilmiştir. İlköğretim matematik öğretmenliği adaylarının TPAB seviyelerinin cinsiyete ve bilgisayar kullanım sürelerine göre anlamlı bir farklılık gösterdiği görülmezken, ortalama bilgisayar kullanım düzeylerine göre anlamlı bir farklılık gösterdiği sonucuna ulaşılmıştır. Katılımcıların kesirlerde çarpma yeterliklerinin cinsiyet değişkenine göre anlamlı bir farklılık gösterdiği görülmüştür. en_US
dc.publisher Akdeniz Üniversitesi en_US
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess en_US
dc.title İlköğretim matematik öğretmeni adaylarının teknolojik pedagojik alan bilgileri (TPAB) ile kesirlerde çarpma bölme konusundaki matematiksel modelleme yeterlilikleri arasındaki ilişki en_US
dc.type info:eu-repo/semantics/masterThesis en_US
dc.contributor.department Eğitim Bilimleri en_US
dc.contributor.consultantID Karataş, Ramazan. en_US
dc.contributor.institute Eğitim Bilimleri Enstitüsü en_US


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster

DSpace'de Ara


Göz at

Hesabım