Akdeniz Üniversitesi DSpace

Tüketici karar verme tarzlarının instagram üzerinden satın alma niyetiyle ilişkisi

Show simple item record

dc.contributor.author Karatekelioğlu, Burak
dc.date.accessioned 2024-05-22T11:20:24Z
dc.date.available 2024-05-22T11:20:24Z
dc.date.issued 2022
dc.identifier.uri http://acikerisim.akdeniz.edu.tr/xmlui/handle/123456789/7460
dc.description.abstract Sosyal medya uygulamalarının farklı amacı ve kullanım alanları bulunmaktadır. Bu farklılık göz önünde bulundurularak işletme ve bireylerin ürün satma, ürün alma, tanıtım ve pazarlama yapmak amacıyla Instagram'ı tercih ettikleri görülmektedir. Bu yüksek lisans tezinde tüketicilerin karar verme tarzlarının Instagram'a duyulan güvene etkisi ve bu etkinin Instagram üzerinden satın alma niyetiyle ilişkisinin incelenmesi amaçlanmıştır. Bu amaçla, 18 yaş üstü Instagram hesabı bulunan ve aktif kullanan 437 katılımcıdan anket tekniği yoluyla toplanan veriler analize tabi tutulmuştur. Yapılan analizler sonucunda tüketicilerin karar verme tarzlarından marka odaklı, eğlence-haz odaklı, yenilik-moda odaklı ve bilgi karmaşası içinde olması Instagram'a yönelik güvenlerini etkilerken, tüketicilerin Instagram'a yönelik güven ve tutumlarının Instagram üzerinden satın alma niyetlerinide etkilediği tespit edilmiştir. en_US
dc.publisher Akdeniz Üniversitesi en_US
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess en_US
dc.title Tüketici karar verme tarzlarının instagram üzerinden satın alma niyetiyle ilişkisi en_US
dc.type info:eu-repo/semantics/masterThesis en_US
dc.contributor.department İşletme en_US
dc.contributor.consultantID Yaraş, Eyyup. en_US
dc.contributor.institute Sosyal Bilimler Enstitüsü en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Browse

My Account