Akdeniz Üniversitesi DSpace

İlköğretim ikinci kademe matematik öğretmenlerinin uyguladıkları sınavların psikometik niteliklerinin incelenmesi

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Keskin, Hüseyin
dc.date.accessioned 2020-11-20T14:59:35Z
dc.date.available 2020-11-20T14:59:35Z
dc.date.issued 2013
dc.identifier.uri http://acikerisim.akdeniz.edu.tr:8080/xmlui/handle/123456789/2214
dc.description.abstract Bu araştırmanın amacı, ilköğretim ikinci kademe matematik öğretmenlerinin hazırladığı sınavların psikometrik niteliklerinin incelenmesidir.Bu amaç doğrultusunda 2009-2010 Eğitim-Öğretim yılında Kepez İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü aracılığıyla alınan altıncı, yedinci ve sekizinci sınıflara ait matematik dersi sınav evrakları döküman incelemesi yöntemi ile incelenmiştir. Ayrıca ilköğretim ikinci kademe matematik öğretmenlerinin hazırladıkları sınavlar ile 2010 yılı SBS Matematik alt testinin MEB ?Eğitim Hedefleri Taksonomisi?ne göre dağılımları incelenmiştir.Araştırmanın sonucunda, ilköğretim ikinci kademe matematik öğretmenlerin hazırladığı ölçme araçlarında, kapsam geçerliğini sağlamada sınırlı oldukları ve herhangi bir kaynaktan soruların aynen değiştirmeden alındığı tespit edilmiştir.Matematik öğretmenlerinin hazırladıkları sınavların güvenirliği etkileyen ifade yanlışlarının olduğu ve sınav yönergesinin olmadığı gözlenmiştir.2010 yılı SBS matematik alt testinin kapsam sınırlılığına sahip olduğu söylenebilir. 2010 yılı SBS matematik alt testindeki kazanımlar ile matematik öğretmenlerin sınavlarda yokladığı kazanımlar arasındaki paralelliğin oldukça sınırlı olduğu görülmüştür. Matematik öğretmenlerinin hazırladığı soruların MEB ?Eğitim Hedefleri Taksonomisi?ne göre dağılımları incelendiğinde, altıncı sınıfların genellikle kavrama basamağında, yedinci sınıfların genellikle problem çözme basamağında, sekizinci sınıfların genellikle kavrama basamağı ağırlıkta sorular sorulmuştur. 2010 yılı SBS Matematik alt testinin MEB ?Eğitim Hedefleri Taksonomisi?ne göre dağılımları incelendiğinde, altıncı sınıflarda genellikle problem çözme basamağında, yedinci sınıflarda genellikle problem çözme ve kavrama basamağında, sekizinci sınıflarda genellikle kavrama basamağındaki sorular sorulmuştur. en_US
dc.publisher Akdeniz Üniversitesi en_US
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess en_US
dc.subject Matematik Eğitimi, Psikometri, Seviye Belirleme Sınavı, Eğitim Hedefleri Taksonomisi en_US
dc.title İlköğretim ikinci kademe matematik öğretmenlerinin uyguladıkları sınavların psikometik niteliklerinin incelenmesi en_US
dc.type info:eu-repo/semantics/masterThesis en_US
dc.contributor.department İlköğretim en_US
dc.contributor.consultantID Cem Oktay Güzeller en_US
dc.contributor.institute Eğitim Bilimleri Enstitüsü en_US


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster