Akdeniz Üniversitesi DSpace

Lise öğretmenlerinin bireysel ve örgütsel değerlerinin uyumu (Antalya ili örneği)

Show simple item record

dc.contributor.author Başyayla, Yeşim Eşberk
dc.date.accessioned 2021-03-24T14:16:06Z
dc.date.available 2021-03-24T14:16:06Z
dc.date.issued 2016
dc.identifier.uri http://acikerisim.akdeniz.edu.tr/xmlui/handle/123456789/2938
dc.description.abstract Bu çalışmanın amacı, Antalya merkezdeki resmi liselerde öğretmenlik yapmakta olanların bireysel ve örgütsel uyumlarına ilişkin algılarını çeşitli değişkenler açısından incelemek ve değerlendirmektir. Birey-örgüt uyumuna ilişkin alanyazın incelendiğinde, bireysel ve örgütsel değerlerin uyumlu olmasının bireysel ve örgütsel performansı, örgütsel bağlılığı, iş doyumunu arttırdığı, stres oluşturacak etkenleri azalttığı görülmektedir. Bu nedenle okullarda öğretmenlerin bireysel ve örgütsel değerlerinin uyumlu olması, eğitim ve öğretim kalitesini arttıran önemli bir unsur olarak değerlendirilebilir. Araştırma verilerinin toplanması amacıyla 'Bireysel Değerler Ölçeği' ve 'Örgütsel Değerler Ölçeği' kullanılmıştır. Araştırmanın alt problemlerinin çözümlenmesi amacıyla lise öğretmenlerinin bireysel değerleri ile örgütsel değerleri arasındaki uyum düzeyi için Pearson momentler çarpımı korelasyonu analizi yöntemi , kurumsal ve bireysel değerler cinsiyete göre ilişkisiz ölçümler için t-test , kurumsal ve bireysel değerler yaş ilişkisiz ölçümler için tek faktörlü varyans analizi (ANOVA) , kurumsal ve bireysel değerler çalışma yılı ilişkisiz ölçümler için tek faktörlü varyans analizi (ANOVA) , kurumsal ve bireysel değerler eğitim durumu ilişkisiz ölçümler için tek faktörlü varyans analizi (ANOVA) testleri kullanılmıştır. Araştırmanın sonuçlarına göre lise öğretmenlerinin bireysel değerleri ile çalıştıkları kuruma yönelik örgütsel değerleri arasında orta düzeyde, pozitif ve anlamlı bir ilişki olduğu görülmektedir. Lise öğretmenlerinin bireysel değerler ölçeğinden aldıkları puan ortalamaları, cinsiyet değişkenine göre anlamlı bir farklılık göstermemektir. Lise öğretmenlerinin kurumsal değerler ölçeğinden aldıkları puan ortalamaları, cinsiyet değişkenine göre anlamlı bir farklılık göstermektedir. Lise öğretmenlerinin bireysel değerler ölçeğinden aldıkları puan ortalamaları, yaş değişkenine göre anlamlı bir farklılık göstermemektedir. lise öğretmenlerinin kurumsal değerler ölçeğinden aldıkları puan ortalamaları, yaş değişkenine göre anlamlı bir farklılık göstermemektedir. Lise öğretmenlerinin bireysel değerler ölçeğinden aldıkları puan ortalamaları, kurumda çalışma süresi değişkenine göre anlamlı bir farklılık göstermektedir. Lise öğretmenlerinin kurumsal değerler ölçeğinden aldıkları puan ortalamaları, kurumda çalışma süresi değişkenine göre anlamlı bir farklılık göstermektedir. Lise öğretmenlerinin bireysel değerler ölçeğinden aldıkları puan ortalamaları, eğitim durumu değişkenine göre istatistiksel açıdan anlamlı bir farklılık göstermemektir.. Lise öğretmenlerinin kurumsal değerler ölçeğinden aldıkları puan ortalamaları, eğitim durumu değişkenine göre anlamlı bir farklılık göstermemektir. en_US
dc.publisher Akdeniz Üniversitesi en_US
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess en_US
dc.subject Öğretmen Değeri, Bireysel Değerler, Kurumsal Değerler, Değer Uyumu en_US
dc.title Lise öğretmenlerinin bireysel ve örgütsel değerlerinin uyumu (Antalya ili örneği) en_US
dc.type info:eu-repo/semantics/masterThesis en_US
dc.contributor.department Eğitim Yönetimi, Denetimi, Teftişi ve Planlaması en_US
dc.contributor.consultantID Süleyman Karataş en_US
dc.contributor.institute Eğitim Bilimleri Enstitüsü en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account