dc.contributor.author |
Çelik, Sedat |
|
dc.date.accessioned |
2021-04-14T12:35:11Z |
|
dc.date.available |
2021-04-14T12:35:11Z |
|
dc.date.issued |
2017 |
|
dc.identifier.uri |
http://acikerisim.akdeniz.edu.tr/xmlui/handle/123456789/3116 |
|
dc.description.abstract |
Bu araştırmanın amacı gelişim aşamasında olan Güneydoğu Anadolu Bölgesi'ne gelen yerli turistlerin destinasyon kalitesi algılarının düşük veya yüksek olmasında seyahat motivasyonlarının, kişiliklerinin, demografik özelliklerinin ve seyahat deneyimlerinin etkilerini tespit etmektir. Araştırmanın amacına uygun olarak anket tekniği kullanılmıştır. Anket sonucunda analizlerde kullanılabilecek 400 adet veriye ulaşılmıştır. Verilerin analizinde betimsel analizler, açımlayıcı ve doğrulayıcı faktör analizi, güvenilirlik analizi ve lojistik regresyon analizi kullanılmıştır. Yapılan analizler sonucunda algılanan destinasyon kalitesinin 6 boyutla; temizlik ve ulaşım, konaklama, fiyat, otantiklik, yemek ve misafirperverlik, etkinlikler, seyahat motivasyonunun 3 boyutla; kültür, eğlence ve dinlenme, kişiliğin 5 boyutla; deneyime açık, dışa dönük, uyumlu, sorumlu, nevrotik modelde yer aldığı görülmüştür. Lojistik regresyon analizi sonucunda yerli turistlerin destinasyon kalitesi algılarının düşük veya yüksek olmasında eğitim, dışa dönük kişilik özelliği ve destinasyonda geceleme sayısının etkili olduğu ortaya çıkmıştır. |
en_US |
dc.publisher |
Akdeniz Üniversitesi |
en_US |
dc.rights |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
en_US |
dc.subject |
Motivasyon, Kalite, Destinasyon, Kişilik, Güneydoğu, Turizm |
en_US |
dc.title |
Destinasyon kalite algısını etkileyen faktörler : Güneydoğu Anadolu bölgesinde bir araştırma |
en_US |
dc.type |
info:eu-repo/semantics/doctoralThesis |
en_US |
dc.contributor.department |
Turizm İşletmeciliği ve Otelcilik |
en_US |
dc.contributor.consultantID |
Beykan Çizel |
en_US |
dc.contributor.institute |
Sosyal Bilimler Enstitüsü |
en_US |