dc.contributor.author |
Metin, Tuğçe |
|
dc.date.accessioned |
2021-04-21T13:36:53Z |
|
dc.date.available |
2021-04-21T13:36:53Z |
|
dc.date.issued |
2017 |
|
dc.identifier.uri |
http://acikerisim.akdeniz.edu.tr/xmlui/handle/123456789/3140 |
|
dc.description.abstract |
Bu çalışmanın amacı ilkokul matematik dersinde yapılandırmacı yaklaşımla eğitim görmüş ortaokul 5. sınıf öğrencilerinin hazırbulunuşluk düzeylerini belirlemektir. Ayrıca öğrencilerin matematiksel hazırbulunuşluk düzeylerinin ortaokul türü açısından anlamlı bir fark oluşturup oluşturmadığı incelenmiştir. Öğrencilerin ön öğrenme eksiklikleri ünite ve kazanım bazlı analiz edilerek, eğitim çıktıları ortaya konmuştur. Betimsel araştırma modelinin kullanıldığı çalışmanın evrenini Konya merkez ilçelerinde öğrenim gören 5. sınıf öğrencileri oluşturmaktadır. Araştırmaya Konya'nın farklı merkez ilçelerinden 10 farklı ortaokul kurumundan toplam 980 öğrenci katılmıştır. Çalışmada veriler, geliştirilen 20 soruluk 5. Sınıf Matematik Bilişsel Hazırbulunuşluk Testi kullanılarak toplanmıştır. Bu testin geçerlik ve güvenirlik çalışması yapılmış olup, pilot çalışması 217 öğrenciye uygulanmıştır. Yapılan araştırmada; matematiksel hazırbulunuşluğu yeterli ve istenen düzeyde olan öğrenci grubunun toplam öğrenci sayısının %24'ünü, yetersiz düzeyde olan öğrencilerin toplam öğrenci sayısının %37'sini oluşturduğuna ulaşılmıştır. Kazanım veya ünite odaklı bakıldığında içeriğe göre düzeylerin değiştiği görülmüştür. Öğrencilerin büyük bir bölümü Kesirler ve Geometrik Cisimler konularıyla ilgili eksik öğrenmelere sahiptir. Yapılan Bağımsız İki Örnek T-Testi ile öğrencilerin hazırbulunuşluk düzeylerinin okul türüne göre değişmediği sonucuna ulaşılmıştır. |
en_US |
dc.publisher |
Akdeniz Üniversitesi |
en_US |
dc.rights |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
en_US |
dc.subject |
Yapılandırmacı Yaklaşım, İlkokul Matematik Programı,Ortaokul |
en_US |
dc.title |
İlkokul matematik derslerinde yapılandırmacı yaklaşımla eğitim görmüş ortaokul 5. sınıf öğrencilerinin hazırbulunuşluk düzeylerinin incelenmesi |
en_US |
dc.type |
info:eu-repo/semantics/masterThesis |
en_US |
dc.contributor.department |
İlköğretim |
en_US |
dc.contributor.consultantID |
Gabil Adilov |
en_US |
dc.contributor.institute |
Eğitim Bilimleri Enstitüsü |
en_US |