Akdeniz Üniversitesi DSpace

Sınıf öğretmenlerinin örgütsel adalet algıları ile psikolojik şiddet algıları arasındaki ilişki

Show simple item record

dc.contributor.author Atar, Beyza
dc.date.accessioned 2021-05-27T14:41:23Z
dc.date.available 2021-05-27T14:41:23Z
dc.date.issued 2017
dc.identifier.uri http://acikerisim.akdeniz.edu.tr/xmlui/handle/123456789/3251
dc.description.abstract Bu çalışmanın amacı, Kütahya merkez ilçede resmi ilkokullarda görev yapan sınıf öğretmenlerinin örgütsel adalet algıları ile psikolojik şiddet algıları arasındaki ilişkiyi incelemektir. Merkez ilçede görev yapan sınıf öğretmenlerinden anket aracılığıyla veri toplanmış ve nicel yaklaşımlardan yararlanılmıştır. Çalışma boyunca, bir genel tarama modeli olan ilişkisel tarama modeli benimsenmiştir. Araştırmaya 140 kadın, 140 erkek olmak üzere toplam 280 öğretmen katılmıştır. Araştırmanın verileri 3 bölümden oluşan bir anket ile toplanmıştır. Birinci bölümde, öğretmenlerin kişisel bilgilerini elde etmek amacıyla araştırmacı tarafından geliştirilen Kişisel Bilgi Formundan yararlanılmıştır. Anketin ikinci ve üçüncü bölümlerinde sırasıyla 20 maddeden oluşan "Örgütsel Adalet Algısı Ölçeği" ve 21 maddeden oluşan "Psikolojik Şiddet Ölçeği (NAQ)" kullanılmıştır. Anketlerin uygulanması için öncelikle Milli Eğitim Bakanlığından gerekli izinler alınmış, ardından rastgele seçilen okullar birebir ziyaret edilmiş ve gönüllülük esasına dayalı olarak öğretmenlerin anketleri doldurmaları sağlanmıştır. Verilerin istatistiksel analizinde frekans, yüzdelik, ortalama ve standart sapma değerleri hesaplanmıştır. Verilerin niceliksel analizinde, cinsiyet ve medeni duruma göre farklılıkları incelemek için T-testi ve Mann Whitney U testi yapılmıştır. Yaş, eğitim durumu, mesleki kıdem, kurumdaki öğretmen sayısı değişkenlerinin analizinde tek yönlü varyans analizi (ANOVA) ve Kruskal Wallis testinden yararlanılmış, farklılığa neden olan grubun tespitinde ise Mann Whitney U testi kullanılmıştır. Son olarak; sınıf öğretmenlerinin örgütsel adalet algıları ile psikolojik şiddet algıları arasındaki ilişkiyi belirlemek amacıyla örgütsel adaletin alt boyutları ile psikolojik şiddetin alt boyutları arasında Pearson Korelasyon Testi yapılmıştır. Araştırma sonuçlarına göre," dağıtımsal adalet" ile "sosyal ilişkiler", "dağıtımsal adalet" ile "görev", "işlemsel adalet" ile "sosyal ilişkiler" alt boyutları arasında anlamlı, negatif ve çok zayıf düzeyde bir ilişki vardır. "İşlemsel adalet" ile "görev", "etkileşimsel adalet" ile "sosyal ilişkiler", "etkileşimsel adalet" ile "görev" alt boyutları arasında anlamlı, negatif yönlü ve zayıf düzeyde bir ilişki vardır. en_US
dc.publisher Akdeniz Üniversitesi en_US
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess en_US
dc.subject Örgütsel Adalet, Psikolojik Şiddet, Sınıf Öğretmeni en_US
dc.title Sınıf öğretmenlerinin örgütsel adalet algıları ile psikolojik şiddet algıları arasındaki ilişki en_US
dc.type info:eu-repo/semantics/masterThesis en_US
dc.contributor.department Eğitim Yönetimi, Teftişi, Planlaması ve Ekonomisi en_US
dc.contributor.consultantID Ali Sabancı en_US
dc.contributor.institute Eğitim Bilimleri Enstitüsü en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account