dc.contributor.author |
Güçlü, Caner |
|
dc.date.accessioned |
2021-06-02T08:54:26Z |
|
dc.date.available |
2021-06-02T08:54:26Z |
|
dc.date.issued |
2017 |
|
dc.identifier.uri |
http://acikerisim.akdeniz.edu.tr/xmlui/handle/123456789/3299 |
|
dc.description.abstract |
Bu çalışmanın amacı; tatil destinasyonu olarak Alanya'yı seçen turistlerin, ziyaret öncesi ve ziyaret sonrasında oluşan destinasyon imajında farklılık olup olmadığını incelemektir. Bu kapsamda ziyaret öncesi ve ziyaret sonrası imaj oluşumuna etki eden faktörler analiz edilmiştir. Araştırma örneklemi için Alanya'ya gelen 384 turist dahil edilmiş ve destinasyondan ayrılış gününde verilen anketler ile veriler elde edilmiştir. Anketler ile turistlerin demografik özellikler bilgi kaynakları, itici ve çekici seyahat motivasyonları, tatil öncesi ve sonrası destinasyon imajı, katıldıkları faaliyetler, tatil memnuniyeti ve tatil sonrası davranışları hakkında veriler edinilmiştir. Elde edilen veriler SPSS paket programı ile analiz edilmiştir. Verilerin analizinde eşleştirilmiş örneklem t testi, t testi, anova, korelasyon analizi ve regresyon analizi kullanılmıştır. Araştırmanın sonuçları incelendiğinde tatil öncesi ve sonrası destinasyon imajı farklılaşmaktadır. Turistlerin destinasyonda katıldıkları faaliyetler, imaj farklılıklaşmanın meydana gelmesinde önemli rol oynamaktadır. İtici ve çekici seyahat motivasyonları tatil öncesi destinasyon imajını etkilerken, bilgi kaynaklarının tatil öncesi imaj üzerinde etkisi bulunmamaktadır. |
en_US |
dc.publisher |
Akdeniz Üniversitesi |
en_US |
dc.rights |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
en_US |
dc.title |
Turizm deneyiminin destinasyon imajı etkisi: Alanya örneği |
en_US |
dc.type |
info:eu-repo/semantics/doctoralThesis |
en_US |
dc.contributor.department |
Turizm İşletmeciliği |
en_US |
dc.contributor.consultantID |
Yıldırım Yılmaz |
en_US |
dc.contributor.institute |
Sosyal Bilimler Enstitüsü |
en_US |