Akdeniz Üniversitesi DSpace

Sınıf öğretmenlerinin ilk okuma yazma öğretimi ve bu süreçte kullanılan kitaplara yönelik görüşleri

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Çiftçi, Sevde Gül
dc.date.accessioned 2021-06-21T18:02:07Z
dc.date.available 2021-06-21T18:02:07Z
dc.date.issued 2018
dc.identifier.uri http://acikerisim.akdeniz.edu.tr/xmlui/handle/123456789/3518
dc.description.abstract İlk okuma yazma faaliyetleri öğrencilerin gelecek yaşantılarını etkileyecek en önemli öğedir. Öğrencilerin aile ve yakın çevresinde aldıkları bilgiler belirli bir temel oluşturabilir. Ancak okul, bu faaliyetlerin bilinçli ve kurumsal olarak yürütüldüğü ortamdır. Öğrencilerin gelecekte topluma faydalı bireyler haline gelmesi bu donanıma sahip öğretmenler sayesinde olmalıdır. Uygar toplumlarda bireyin kendi uğraş alanında ilerlemesi, önemli görevlere gelmesi, gelişmiş bir okuma-yazma becerisine sahip olmasıyla mümkündür. Bundan dolayı istenilen bireyleri topluma kazandırmak bu sürecin doğru bir biçimde ilerlemesi ile mümkündür. Bu amaçla okuma yazma öğretimi çocuğa aynı zamanda yazma yeteneği ve okuma zevkini tattırmaktır. Böylece insan elde ettiği tecrübeleri ve yaşantılarını yazma becerisi aracılığıyla çevresiyle de paylaşır. Bu çalışmanın amacı, İlköğretim 1.sınıf öğrencilerine ilk okuma yazma öğretiminde kullanılan Okuma Yazma Öğreniyorum kitabının içerik yönünden yeterliliği hakkında öğretmen görüşlerini almak, öğretmenlerin ilk okuma yazma öğretimi aşamasında karşılaştıkları OYÖ kitabından kaynaklanan sorunları ortaya çıkarmak ve çözüm önerileri sunmaktır. Araştırma, betimsel bir araştırma olup, Antalya ili Serik ilçesinde bulunan iki şubeli 4 okul ve tek şubeli 8 okulda gerçekleştirilmiştir. Bu araştırma, bu okullarda görev yapan sınıf öğretmenleri içerisinden 1. sınıf okutan 16 öğretmen ile gerçekleştirilmiştir. Bu çalışmada veri toplama yöntemi olarak derinlemesine inceleme yapmaya en uygun yöntem olan nitel araştırma yöntemi kullanılmıştır. Veri toplama araçları olarak, açık uçlu sorulara dayanan yarı yapılandırılmış bireysel görüşme formları ve bireysel görüşme sorularına açıklık getirmesi için OYÖ kitabından seçilen sayfalar doküman analizi için kullanılmıştır. Veri toplama araçlarının özellikleri de dikkate alınarak veriler içerik analizi ile incelenmiştir. Bu veri analizine dayanarak araştırmanın bulgu ve yorumları oluşturulmuştur. Araştırma sonuçlarına dayalı olarak önerilerde bulunulmuştur. Araştırmada öğretmenler ilk okuma yazma öğretimi için kitabın daha anlaşılır, daha işlevsel ve görsel içerikle zenginleştirilmiş olmasını gerekli görmüşlerdir. Öğretmenler ilk okuma yazma kitabının basit, anlaşılır etkinliklerden oluşturulup hece oluşturmada yapılan hataların giderilmesi gerektiğini ifade etmişlerdir. en_US
dc.publisher Akdeniz Üniversitesi en_US
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess en_US
dc.title Sınıf öğretmenlerinin ilk okuma yazma öğretimi ve bu süreçte kullanılan kitaplara yönelik görüşleri en_US
dc.type info:eu-repo/semantics/masterThesis en_US
dc.contributor.department İlköğretim en_US
dc.contributor.consultantID Yasin Özkara en_US
dc.contributor.institute Eğitim Bilimleri Enstitüsü en_US


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster