Akdeniz Üniversitesi DSpace

Türkiye’de sosyal girişimciliği etkileyen dinamiklerin analizi

Show simple item record

dc.contributor.author Meçikoğlu, Saime
dc.date.accessioned 2021-06-23T15:16:35Z
dc.date.available 2021-06-23T15:16:35Z
dc.date.issued 2018
dc.identifier.uri http://acikerisim.akdeniz.edu.tr/xmlui/handle/123456789/3527
dc.description.abstract Bu tez çalışmasının amacı Türkiye'de faaliyet gösteren sosyal girişimleri etkileyen çevresel (sosyal girişimci kişiliğin oluşması , sosyal değer yaratma , sosyo-ekonomik çevre, yasal çevre ve kurumsal çevre ile ilgili) dinamiklerin analiz edilmesi ve Türkiye'de sosyal girişimcilik faaliyetlerini etkileyen davranışsal olguların belirlenmesi olarak belirlenmiştir. Weerawardena ve Mort'un (2006) 9 derinlemesine vaka çalışmasına dayandırdıkları çok boyutlu sosyal girişimcilik modeli baz alınarak, Türkiye'deki sosyal girişimcilik olgusunun tanımlanması hedeflenmektedir. Buna ek olarak Türkiye'ye özgü çevresel etkenlerin (yasal, politik, kültürel, kurumsal, vb.) , sosyal girişimcilik tanımının ve sosyal girişimci olmaya dair motivasyonların varlığı araştırılmaktadır. Araştırmanın sonucunda Türkiye'deki sosyal girişimleri etkileyen çevresel faktörleri ve davranışsal olguları açıklayan bir model önerisi sunulmaktadır. Alan yazınında Türkiye'deki sosyal girişimcilik ekosistemini ve çevresini bir bütün olarak ayrıntılı bir şekilde inceleyen bir çalışmaya rastlanmamaktadır. Bu çalışmanın Türkiye'deki sosyal girişimcilik olgusu ve çevresi hakkında genel bir tablo çizerek alan yazına katkı sağlayacağı ön görülmektedir. Sosyal ve ekonomik bir olgu olan sosyal girişimciliği etkileyen çevresel dinamikleri ve oluşturan yapıyı belirlemek amacını taşıyan bu çalışmada nitel araştırma yöntemi kullanılmıştır. Araştırma kapsamında Türkiye'de faaliyetlerini yürüten 8 sosyal girişimin üst düzey yöneticileri ile derinlemesine mülakatlar gerçekleştirilmiştir. Mülakatlar ve gözlemler yolu ile geliştirilen veri seti içerik analizi yöntemi ile yorumlanmıştır. Tez çalışması iki bölümden oluşmaktadır. Birinci bölümde sosyal girişimcilik ve sosyal girişimciliğin çevresel dinamikleri üzerine alan yazını incelenmiştir. İkinci bölümde ise sosyal girişimciliği etkileyen faktörlerin belirlenmesine yönelik araştırmanın aşamaları, veri toplama süreci, analizleri, bulguları, ve sonuçları sunulmaktadır. Araştırma sonucunda kültürel, yasal, politik, ve kurumsal çevre ile sosyal ağlar Türkiye'deki sosyal girişimciliği etkileyen faktörler olarak bulunmuştur. Sosyal değer yaratımı bağlamında sosyal girişimcileri etkileyen davranışsal olgular sosyal inovasyon, sürdürülebilir olma, risk yönetimi, proaktif olma ve yeni fırsatları değerlendirmedir. Bu davranışların sergileyerek sosyal girişimciler sosyal etki (sosyal değişim) yaratmayı amaçlamaktadırlar. en_US
dc.publisher Akdeniz Üniversitesi en_US
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess en_US
dc.title Türkiye’de sosyal girişimciliği etkileyen dinamiklerin analizi en_US
dc.type info:eu-repo/semantics/masterThesis en_US
dc.contributor.department İşletme en_US
dc.contributor.consultantID A. Eren Durmuş Özdemir en_US
dc.contributor.institute Sosyal Bilimler Enstitüsü en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account