dc.description.abstract |
Turizm, dünyada hızla değişim ve gelişim gösteren aynı zamanda dünyanın en çok kazandıran sektörlerinin başında gelmesi nedeniyle ülke ekonomilerinin vazgeçilmezlerindendir. Türkiye de turizm kaynakları bakımından zengin bir ülkedir. Bu sayede turizmden elde ettiği gelirler, ülke ekonomisinde önemli bir yer tutmaktadır. Türkiye'nin turizm başkenti olma yolunda ilerleyen Antalya, turizm ile ülkenin ekonomisine büyük katkı sağlamaktadır. Sahip olduğu özellikleri ile Türk turizminde ülkenin en önemli turizm merkezlerinden biri konumuna gelmiştir. Antalya, turizm çeşitlerinin hemen hemen hepsinin görüldüğü bir kenttir ve turizm için doğal, beşeri ve kültürel açıdan elverişli koşullara sahiptir. Antalya, turizm faaliyetlerinin rahatlıkla gerçekleştirilebildiği ve turizmle canlanıp gelişen, değişen birçok ilçeye sahiptir. Alanya da, Antalya'nın bir ilçesi olup, turizm bakımından oldukça gelişmiş bir şehirdir. Her yıl binlerce turiste ev sahipliği yapan, kültürünü, doğal ve beşeri güzelliklerini, yaşayışını turizme adapte etmiş olan bu ilçe, ekonomik gelirlerinin çoğunu turizmden elde etmektedir. Yapılmış olan bu çalışmanın amacı da, turistlerle birebir iletişim halinde olan Alanya esnafının, turist olgusunu ne olarak algıladığını saptamak ve ilerde yapılacak olan turizm planlamalarına yardımcı olmaktır. Alternatif kaynakların da devreye girmesiyle, turizmde bütüncül bir yaklaşımla planlama ve değerlendirme anlayışının gerekliliğinin ortaya çıkmasıyla, sahanın yeni çalışmalara gereksinim duyduğu ortaya çıkmıştır. Yörenin ihtiyacını, halkını ve esnafını içine almadan yapılan planlamaların başarılı olmadığı ve istenilen sonuçlara ulaşılamadığı açıktır. Turizm plan, proje ve politikalarında bu tür çalışmaların dikkate alınması gerekmektedir. Yapılan çalışmada veri toplama ve gözlem yöntemleri kullanılmıştır. Anket ve birebir görüşme teknikleri uygulanmıştır. Ankette yer alan ifadeler beşli Likert Ölçeği kullanılarak değerlendirilmiştir. |
en_US |