dc.contributor.author |
Dağ, Harun |
|
dc.date.accessioned |
2021-08-02T07:57:50Z |
|
dc.date.available |
2021-08-02T07:57:50Z |
|
dc.date.issued |
2018 |
|
dc.identifier.uri |
http://acikerisim.akdeniz.edu.tr/xmlui/handle/123456789/3805 |
|
dc.description.abstract |
Bu çalışma, yerel medyanın başlıca sorun alanlarının çalışma ilişkilerine etkisini incelenmeyi amaçlamaktadır. Çalışmada yerel medyanın başlıca sorun alanları ve bu sorun alanlarının çalışma ilişkilerine etkisi Antalya örneğinde incelenmiştir. Çalışma dört ana bölümden oluşmaktadır. Birinci bölümde Türkiye'deki yerel medyanın tarihine değinilmiştir. İkinci bölümde Türkiye'deki yerel medyanın yapılanması, sorun alanları ve çalışma ilişkileri tartışılmıştır. Üçüncü bölümde Antalya yerel medyasının geçmişten günümüze gelişimi incelenmiştir. Çalışmanın son bölümünde ise toplanan veriler analiz edilmiştir. Verilerin toplanmasında anket tekniği kullanılmıştır. Antalya yerel medyasında çalışan 150 kişiye 49 sorudan oluşan anket uygulanmıştır. Veriler SPSS 24 programı ile analiz edilmiştir. Analizler neticesinde elde edilen bulgulara göre, sırasıyla yerel medyanın başlıca sorun alanlarından ekonomi odaklı sorunlar, medyada sendika odaklı sorunlar, mesleki özgürlükten yoksunluk, emek odaklı sorunlar, çalışanların niteliği odaklı sorunlar, haber kaynakları odaklı sorunlar, ilan reklam odaklı sorunlar, tiraj ve reyting odaklı sorunlar çalışma ilişkilerini yüksek oranda etkilerken, teknolojik yetersizliklerin çalışma ilişkilerine etkisi düşüktür. Ayrıca yerel medyadaki sorunlar azaldıkça çalışanların iş tatmini, kuruma bağlılığı ve mesleğin saygınlığına olan inancının arttığı görülmüştür. |
en_US |
dc.publisher |
Akdeniz Üniversitesi |
en_US |
dc.rights |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
en_US |
dc.subject |
Yerel Medya, Çalışma İlişkileri, Sorun Alanları, Antalya |
en_US |
dc.title |
Türkiye’de yerel medyanın sorun alanlarının çalışma ilişkilerine etkisi : Antalya örneği |
en_US |
dc.type |
info:eu-repo/semantics/masterThesis |
en_US |
dc.contributor.department |
Gazetecilik |
en_US |
dc.contributor.consultantID |
Murad Karaduman |
en_US |
dc.contributor.institute |
Sosyal Bilimler Enstitüsü |
en_US |