Abstract:
Bu çalışma, 11. ve 12. Sınıf düzeyinde uygulanan İngilizce dil bölümü sınıfları müfredatının (ELOCC), İngilizce öğretmenleri ve bölüm öğrencileri tarafından nasıl algılandığını bulmaya çalışmaktadır. Başlıca araştırma alanları; genel olarak dil sınıfları müfredatı, ders kitapları ve öğretim yöntemleri hakkında; öğrenci ve öğretmenlerin algılarıdır. Çalışmaya Antalya il merkezinde bulunan Anadolu liselerinden, İngilizce dil sınıflarında okuyan 568 öğrenci ve bu sınıflardan sorumlu 31 İngilizce öğretmeni katılmıştır. Araştırma karma yöntemle yürütülmüştür. Elde edilen veriler öğrencilerden bir anket aracılığıyla toplanıp tanımlayıcı istatistikler yoluyla analiz edilirken, İngilizce öğretmenleriyle gerçekleştirilen yarı yapılandırılmış görüşmeler ve öğrencilerin odak grup görüşmeleri içerik analizi ile yorumlanmıştır. İki görüşmede de araştırma sorularıyla uyumlu olacak şekilde genel dil sınıfı müfredatı, ders kitapları ve öğretmenlerin öğretim yöntemleri hakkında sorular yer almaktadır. Ulaşılacak temel amaç, ilgili konu hakkında detaylı veriler ortaya koymaktır. Bu çalışmanın sonunda, İngilizce dil sınıfları müfredatının nasıl uygulandığına dair bir anlayış ortaya koyulmakla beraber, ne öğretmenlerin ne de öğrencilerin müfredattan memnun olduğu, ders kitapları ve tercih edilen yöntemlerin öğrenci beklentilerini karşılamadığı sonuçlarına varılmıştır. Üniversite giriş sınavının yöntem ve müfredat üzerinde güçlü ve olumsuz etkilerinin olduğu, bu etkinin ders kitaplarının reddedilmesine yol açtığı bağlamına ulaşılmıştır. Veriler dikkate alınarak, bazı önleyici ve çözümcü öneriler yapılmıştır.