Akdeniz Üniversitesi DSpace

Özel okullarda yöneticilerin liyakat düzeyleri ile okul kültürü arasındaki ilişki

Show simple item record

dc.contributor.author Yalçın, Göksel
dc.date.accessioned 2023-03-16T10:48:02Z
dc.date.available 2023-03-16T10:48:02Z
dc.date.issued 2020
dc.identifier.uri http://acikerisim.akdeniz.edu.tr/xmlui/handle/123456789/6491
dc.description.abstract Bu araştırma, özel okul yöneticilerinin liyakat düzeyleri ile okul kültürlerine ilişkin öğretmen görüşlerini belirlemek ve yöneticilerin liyakat düzeyleri ile okul kültürü arasındaki ilişkiyi incelemek için yapılmıştır. Bu araştırma nicel araştırma yöntemiyle gerçekleştirilmiştir. Özel okul yöneticilerinin liyakat düzeyleri ile okul kültürlerine ilişkin öğretmen görüşlerini belirlemek amacıyla tarama modeli; özel okul yöneticilerinin liyakat düzeyleri ile okul kültürlerinin arasındaki ilgiyi belirlemek içinde ilişkisel tarama modeli kullanılmıştır. Örneklem seçiminde amaçlı olmayan örnekleme yöntemlerinden basit seçkisiz örnekleme yöntemi ile yapılan çalışmanın evrenini temsil etme oranlarına göre örneklem grubuna alınması gereken 357 öğretmen belirlenmiş ve toplamda 406 veri toplama aracı uygulanmıştır. Veri toplama aracı olarak Gök (2017)'ün "Liyakatli Eğitim Yöneticilerinin Nitelikleri Ölçeği" ve Terzi (2005)'nin geliştirdiği "Okul Kültürü Ölçeği" kullanılmıştır. Verilerin analizinde frekans, yüzde, standart sapma, aritmetik ortalama, parametrik testlerden ilişkisiz örneklem için t-testi, ilişkisiz örneklemler için tek faktörlü varyans analizi ve korelasyon analizi kullanılmıştır. Araştırma sonuçlarına göre, okul kültürü anketinin branş değişkeni sonuçlarına göre sınıf öğretmenlerinin bürokratik kültüre karşı olan algılarının, diğer branş öğretmenlerine göre daha düşük olduğu görülmüştür. Çalışmaya katılan öğretmenlerden bulundukları okulda 7 yıl ve üzerinde görev yapanların, 1 – 6 yıl arasında görev yapanlara göre okul kültürü algısının daha yüksek olduğu gözlemlenmiştir. Anaokulu öğretmenlerinin, ilkokul öğretmenlerine göre daha yüksek görev kültürü algısı olduğu görülmektedir. Aynı zamanda okul kültürünün boyutları arasında yapılan inceleme sonucunda görev kültürünün algısı diğer boyutlara göre çok daha fazla olduğu görülmüştür. Katılımcıların liyakat algılarında eğitimsel ve sanatsal yeterlilik algısının en düşük olduğu, bu yeterliliğin okul müdürlerinin yönetici nitelikleri için bir gereksinim ihtiyacı olmadığı sonucuna ulaşılmıştır. Okul kültürü ile liyakatli yönetici nitelikleri arasında anlamlı ilişkinin olmadığı sonucuna ulaşılmıştır ancak her ölçeğin kendi boyutları arasında anlamlı ilişkileri olduğu görülmüştür. en_US
dc.publisher Akdeniz Üniversitesi en_US
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess en_US
dc.title Özel okullarda yöneticilerin liyakat düzeyleri ile okul kültürü arasındaki ilişki en_US
dc.type info:eu-repo/semantics/masterThesis en_US
dc.contributor.department Eğitim Bilimleri en_US
dc.contributor.consultantID Gök, Ramazan. en_US
dc.contributor.institute Eğitim Bilimleri Enstitüsü en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account