dc.contributor.author |
Gürcan, Mehmet |
|
dc.date.accessioned |
2023-03-16T12:03:32Z |
|
dc.date.available |
2023-03-16T12:03:32Z |
|
dc.date.issued |
2021 |
|
dc.identifier.uri |
http://acikerisim.akdeniz.edu.tr/xmlui/handle/123456789/6495 |
|
dc.description.abstract |
Bu çalışmanın amacıAntalya İli sınırları içinde norm fazlası ilköğretim sınıf öğretmenlerinin MEB'in norm fazlası öğretmen politikası hakkında görüşlerinin nitel araştırma yöntemlerinden durum çalışması deseni kullanılarak araştırılmasıdır. Araştırmanın çalışma grubunu 2019-2020 eğitim öğretim yılında Antalya ili sınırları içinde 5 merkez ilçede görev yapan ve norm fazlası devlet ilkokul sınıf öğretmenleri oluşturmakta; örneklemini ise 2020-2021 eğitim öğretim yılında Antalya ili sınırları içinde 5 merkez ilçede 15 devlet ilkokulda görev yapan ve norm fazlası görev yapan gönüllü 15 sınıf öğretmeni oluşturmaktadır. Araştırmada yarı yapılandırılmış görüşme formu (EK-2), norm kadro uygulaması ile ilgili belgeler ve verilerden yararlanılmıştır. Çalışmada içerik analizi yapılarak, sonuçlar betimsel bir anlatım ile sunulmuş ve doğrudan anlatımlara yer verilerek, ortaya çıkan temalar ve örüntüler çerçevesinde elde edilen bulgular araştırma hedefleri doğrultusunda sınıflandırılmıştır. Ayrıca nitel araştırma paket programı NVIVO 10 kullanılarak açıklanması ve yorumlanması yoluna gidilmiş, norm kadro uygulaması ile ilgili belgeler doküman analizine tabi tutulmuştur. Sonuç olarak; Millî Eğitim Bakanlığına bağlı devlet okullardaki norm fazlası sınıf öğretmenlerinin Millî Eğitim Bakanlığı'nın norm fazlası öğretmen politikası hakkındaki görüşlerine ilişkin çalışmanın sonuçlarına göre tüm kurum ve kuruluşlarda olduğu gibi eğitim kurumlarının da sosyal gelişimlerinin göz önünde bulundurulması gerektiği; Eğitim örgütlerinin sosyal gelişimi dikkate alarak bu doğrultuda değişimler göstermeleri gerektiği; Eğitim kuruluşlarının varlıklarını sürdürebilmeleri için toplumun istek ihtiyaçlarının göz önünde bulundurulurken çalışan bireylerin de psikolojik, sosyolojik ve örgütsel açıdan desteklemesi gerektiği ortaya çıkmıştır. |
en_US |
dc.publisher |
Akdeniz Üniversitesi |
en_US |
dc.rights |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
en_US |
dc.title |
Devlet okullarındaki norm fazlası sınıf öğretmenlerinin norm fazlası öğretmen olmaya ilişkin görüşleri: bir durum çalışması |
en_US |
dc.type |
info:eu-repo/semantics/masterThesis |
en_US |
dc.contributor.department |
Eğitim Bilimleri |
en_US |
dc.contributor.consultantID |
Günbayı, İlhan. |
en_US |
dc.contributor.institute |
Eğitim Bilimleri Enstitüsü |
en_US |