dc.contributor.author |
Dursun, Aybegüm Yörümez |
|
dc.date.accessioned |
2023-03-30T12:09:29Z |
|
dc.date.available |
2023-03-30T12:09:29Z |
|
dc.date.issued |
2020 |
|
dc.identifier.uri |
http://acikerisim.akdeniz.edu.tr/xmlui/handle/123456789/6649 |
|
dc.description.abstract |
Amaç: Akdeniz Üniversitesi Tıp Fakültesi'nde araştırma görevlisi olarak çalışan kişilerin TUS puanının, öğrenme yaklaşımı ve epistemolojik inanç düzeylerine göre anlamlı bir farklılık gösterip göstermediğinin incelenmesi amaçlanmıştır. Yöntem: Çalışma grubunu 2018-2019 eğitim-öğretim yılı döneminde Akdeniz Üniversitesi Tıp Fakültesi'nde araştırma görevlisi olarak çalışan toplam 555 kişi oluşturmaktadır. Verilerin toplanmasında Öğrenmeye Yönelik Epistemolojik İnançlar Ölçeği (ÖYEİÖ) ile Düzeltilmiş İki Faktörlü Çalışma Süreci Ölçeği (D-2F-ÇSÖ) kullanılmıştır. Araştırmada bağımsız değişken olarak demografik veriler, ÖYEİÖ, D-2F-ÇSÖ; bağımlı değişken olarak ise TUS puanları sorgulanmıştır. Bulgular: Araştırma için veri toplanabilen araştırma görevlisi sayısı 350 olmuştur (ulaşma oranı %63.06). Bu çalışmada katılımcıların yaşlarının ÖYEİÖ ile ters yönde zayıf korele (r=-0.131, p=0.019) olduğu, en yüksek ÖYEİÖ skorunun cerrahi bilimlerde, en düşük ÖYEİÖ skorunun ise temel bilimlerde olduğu, çalışma grubunda yer alan erkek araştırma görevlilerinin daha ileri yaşta (p=0.006) ve yüzeysel öğrenme skorlarının daha yüksek olduğu görüldü (p=0.001). Çalışma sonuçlarına göre derin öğrenme skorunun en yüksek olduğu bölüm temel bilimlerdir. Ayrıca bu çalışmada derin öğrenme skoru açısından, temel bilimler ve dahili bilimler arasında (p=0,004); temel bilimler ve cerrahi bilimler arasında (p<0,001) anlamlı fark bulunmuştur. Ancak bu çalışmadan elde edilen bulgulara göre TUS puanı ve ÖYEİÖ ve öğrenme yaklaşımları skorları arasında istatiksel olarak anlamlı fark saptanmamıştır (p>0,05). Sonuç: Bu çalışmada TUS puanı ile ÖYEİÖ ve D-2F-ÇSÖ skorları arasında istatiksel olarak anlamlı ilişki saptanmamıştır. Epistemolojik inançları gelişmiş olan ve derin öğrenme yapan katılımcıların TUS'da daha başarılı olmadıkları görülmüştür. Buradan TUS'un niteliksel anlamda seçiciliğinin düşük olduğu ve ölçme/değerlendirme kapsamında bünyesinde barındırması gerekli özellikleri taşımadığı sonucu çıkarılabilir. |
en_US |
dc.publisher |
Akdeniz Üniversitesi |
en_US |
dc.rights |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
en_US |
dc.subject |
epistemolojik inançlar, öğrenme yaklaşımları, akademik başarı, TUS puanı |
en_US |
dc.title |
Akdeniz Üniversitesi Tıp Fakültesi araştırma görevlilerinde epistemolojik inançlar, öğrenme yaklaşımları ve tıpta uzmanlık sınavı (TUS) puanları arasındaki ilişki |
en_US |
dc.type |
info:eu-repo/semantics/masterThesis |
en_US |
dc.contributor.department |
Tıp Eğitimi |
en_US |
dc.contributor.consultantID |
Gürpınar, Erol. |
en_US |
dc.contributor.institute |
Sağlık Bilimleri Enstitüsü |
en_US |