Abstract:
Bu çalışmanın amacı, TÜBİTAK 4004 Doğa Eğitimi ve Bilim Okulları kapsamında desteklenen örnek bir doğa projesine katılıp doğa eğitimi alan öğrencilerin proje sırasında aldıkları doğa eğitiminden bir yıl sonra, kazanımların devam edip etmediğini ve bu projeye katılmayan öğrencilerle aralarında bir fark olup olmadığının incelenmesidir. Bu amaçla aynı okulda öğrenim gören deney (projeye katılmış öğrenciler) ve kontrol (projeye katılmamış öğrenciler) gruplarına, çevreye duyarlılıkları, doğa sevgisi, çevre davranışları ve çevre bilinci üzerine konuyla ilgili tutumlarını belirlemek üzere ölçek uygulanmıştır. Ayrıca çalışmada nitel veriler yarı yapılandırılmış görüşme ve anı defterleri ile toplanmıştır. Çalışmanın nicel bulgularına göre; çevreye yönelik duyuşsal ve bilişsel özellikleri boyutunda anlamlı bir farklılık olmadığı görülmektedir. Nitel bulgulara göre ise öğrenciler, proje sonrasında çevreye yönelik olumlu tutumlar geliştirmiş, çevreye ve yetiştiriciliğe karşı duyarlılıkları artmış, eskisine oranla daha hassas olacaklarını belirtmişlerdir.