dc.contributor.author |
Altok, Merve |
|
dc.date.accessioned |
2023-12-05T09:21:31Z |
|
dc.date.available |
2023-12-05T09:21:31Z |
|
dc.date.issued |
2022 |
|
dc.identifier.uri |
http://acikerisim.akdeniz.edu.tr/xmlui/handle/123456789/7280 |
|
dc.description.abstract |
Bu araştırmanın amacı, yaratıcı drama temelli yaşam becerileri eğitim programının okul öncesi eğitime devam eden 5-6 yaş çocuklarının yaşam becerileri düzeylerine olan etkisini incelemektir. Bu araştırmada, araştırmanın amacına uygun olarak, ön test-son test ve izleme testi kontrol gruplu yarı deneysel desen kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu, Antalya ili Alanya ilçesinde bulunan MEB'e bağlı bir özel okulun anasınıflarında eğitim görmekte olan 60-72 aylık (5-6 yaş) çocuklar oluşturmaktadır. Çalışma grubundaki çocuklardan deney ve kontrol grubu olmak üzere iki grup oluşturulmuştur. Deney grubu ve kontrol grubundaki çocuklara uygulamalar öncesinde "Erken Çocukluk Yaşam Becerileri Ölçeği" uygulanmıştır. Ön-test uygulamalarının ardından araştırmacı tarafından hazırlanan "Yaratıcı Drama Temelli Yaşam Becerileri Eğitim Programı" deney grubundaki çocuklar ile haftada 2 oturum ve toplamda 24 oturum olmak üzere 12 hafta boyunca çalışılmıştır. Kontrol grubundaki çocuklar ise kendi öğretmenleri ile birlikte normal eğitim-öğretim müfredatlarına devam etmişlerdir. Uygulamaların bitişini takiben deney ve kontrol grubundaki çocuklara ön-test için uygulanan ölçek yeniden uygulanmıştır. Uygulamaların bitişinden 3 hafta sonra eğitim programının kalıcılığını izlemek amacıyla deney grubundaki çocuklara ölçek yeniden uygulanmıştır. Tüm verilerin elde edilmesinin ardından SPSS programı ile veriler analiz edilmiştir. Verilerin normallik durumu basıklık-çarpıklık analizi ile tespit edilmiştir. Verilerin normal dağıldığı bilgisine ulaşıldıktan sonra parametrik testlerden bağımlı gruplar için t-testi ve bağımsız gruplar için t-testi kullanılarak analizler tamamlanmıştır. Araştırmadan elde edilen bulgulara göre, "Erken Çocukluk Yaşam Becerileri Ölçeği" ön-test sonuçlarında deney ve kontrol grubunun yaşam becerileri düzeyleri arasında istatistiksel olarak anlamlı bir fark saptanmamıştır. Deney grubundaki çocuklarla 12 haftalık bir çalışma sürecinin sonucunda her iki gruba uygulanan son-test sonuçları incelendiğinde de deney grubunun lehine istatistiksel olarak anlamlı farklılık tespit edilmiştir. Uygulamaların bitişinden 3 hafta sonra deney grubuna uygulanan izleme testi sonuçlarına göre çocukların yaşam becerileri düzeylerinde anlamlı bir farklılık görülmemiş ve eğitim programının etkilerinin kalıcı olduğu sonucuna ulaşılmıştır. |
en_US |
dc.publisher |
Akdeniz Üniversitesi |
en_US |
dc.rights |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
en_US |
dc.title |
Yaratıcı drama temelli yaşam becerileri eğitim programının 5-6 yaş çocuklarının yaşam becerileri düzeylerine etkisi |
en_US |
dc.type |
info:eu-repo/semantics/masterThesis |
en_US |
dc.contributor.department |
Temel Eğitim |
en_US |
dc.contributor.consultantID |
Yıldırım, Yakup. |
en_US |
dc.contributor.institute |
Eğitim Bilimleri Enstitüsü |
en_US |