dc.contributor.author |
Bayram, Pınar |
|
dc.date.accessioned |
2024-01-03T08:11:59Z |
|
dc.date.available |
2024-01-03T08:11:59Z |
|
dc.date.issued |
2022 |
|
dc.identifier.uri |
http://acikerisim.akdeniz.edu.tr/xmlui/handle/123456789/7299 |
|
dc.description.abstract |
Bu araştırmanın amacı yönetici ve öğretmenlerin örgütsel destek algılarını saptamak ve bu algıların performansları, motivasyonları, örgütsel bağlılıkları üzerindeki etkisine ilişkin görüşlerini ortaya koymaktır. Araştırma nitel araştırma modelinde yapılmış olup bütüncül çoklu durum deseninde hazırlanmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu 2021-2022 eğitim öğretim yılında Antalya ili Muratpaşa, Serik ve Manavgat ilçelerindeki ilk ve ortaöğretimde görev alan ve amaçlı örneklem çeşitlerinden ölçüt örnekleme tekniğine göre seçilen 9 yönetici ve 15 öğretmen oluşturmuştur. Veriler yarı yapılandırılmış görüşme formu aracılığıyla yapılan görüşme tekniği ile toplanmış ve betimsel analiz tekniği ile analiz edilmiştir. Yapılan analiz sonucunda araştırmaya katılan öğretmenlerin çoğu uygulanan ödül sisteminin adil olmadığını belirtmişlerdir. Bunun yanında araştırmaya katılan okul yöneticilerinin çoğu ise öğretmenlerin tersine ödül sisteminin adil olduğunu belirtmişlerdir. Katılımcı öğretmenlerin çoğu eğitim sistemindeki ödül sürecinin şeffaf ve adil olmadığını, ikili ilişkiler ve siyasi unsurların sürece etki ettiğini, ödüllerin liyakat ilkeleri dikkate alınmadan verildiğini, öğretmenlerin iş koşullarından memnun olmadıklarını hatta ortamın öğretmenleri memnun etmek için düzenlenmediğini ve yıllardır bu koşullarda herhangi bir iyileşme olmadığını belirtmişlerdir. Ayrıca katılımcı öğretmenlerin çoğu eğitim öğretim için kullanılan yazıcı, akıllı tahta gibi gereçlerin de eksik olduğunu vurgulamışlardır. Katılımcı öğretmenlerin çoğu yönetim tarafından yalnız bırakıldığını ifade etmişlerdir. Eğitim sisteminde uygulanan ödül sürecinin güdüleyici, şeffaf, adil ve herkese eşit bir şekilde uygulanabilir hale getirilmesi için çalışmalar yapılmalı siyasi tercihler yerine liyakat ödüllendirmede ve yükseltmelerde esas alınmalıdır. İş koşulları öğretmenlerin ihtiyaçları ve kaliteli eğitim gereksinimleri dikkate alınarak yeniden düzenlenmelidir. Öğretmen ve yöneticilerin kendilerini geliştirmeleri yönündeki çabaları desteklenerek onların lisansüstü eğitim almaları özendirilmelidir. |
en_US |
dc.publisher |
Akdeniz Üniversitesi |
en_US |
dc.rights |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
en_US |
dc.subject |
okul, öğretmen, yönetici, örgütsel destek |
en_US |
dc.title |
İlköğretim ve ortaöğretim kurumları yönetici ve öğretmenlerinin örgütsel destek algılarının çeşitli değişkenler üzerindeki etkisi hakkındaki görüşleri |
en_US |
dc.type |
info:eu-repo/semantics/masterThesis |
en_US |
dc.contributor.department |
Eğitim Bilimleri |
en_US |
dc.contributor.consultantID |
Kayıkçı, Kemal. |
en_US |
dc.contributor.institute |
Eğitim Bilimleri Enstitüsü |
en_US |