Abstract:
Teknolojinin gelişimiyle cep telefonu, internet gibi iletişim sağlayıcıları hayatımızın bir parçası haline gelmiştir. Günümüzde internetin her alanda bireylerin hayatına katkı sağladığı ve bilgi sağlamada önemli bir aracı olduğu bilinmektedir. Eğitimde başlayan değişim, bilgi teknolojilerinin kullanımı ile okul çağındaki çocukları birer internet kullanıcısı haline gelmiştir. İnternet kullanımının yaygınlaşmasıyla beraber çocuklar arasında iletişimin büyük çoğunluğu online ortamda geçmektedir. Bilgi teknolojilerinin kullanımı çeşitli sorunlara yol açmıştır. Olumsuz internet kullanımının zararlı etkileri konusunda oldukça yaygın araştırmalar bulunmaktadır. Çocukların ve ergenlerin olumsuz internet kullanımları sonucunda birçok tehlikenin ortaya çıktığı bilinmektedir. Bu tehlikeler çocukları sosyal ve psikolojik anlamda tehdit etmektedir. Yapılan araştırmalar internet kullanımının artması ile okul çağındaki çocuklar arasında siber zorbalığın da arttığını göstermektedir. Yaşanılan dönemin gerektirdiği bilgi ve becerilere sahip iyi insan ve iyi vatandaş yetiştirmeyi hedefleyen Ortaokul Sosyal Bilgiler Dersi Öğretim Programının, öğrencilerin sahip olması gereken becerilere yer vermesi, onların geleceğe hazırlaması konusunda önemlidir. Bu nedenle araştırmada, siber zorbalık kavramı ile ilgili sosyal bilgiler öğretmenlerinin görüşleri merak edilmiştir. Öğrencilerin internet kullanımında karşılaşabilecekleri siber zorbalık sorunlarının engellenmesi için öğretmen görüşleri önemsenmiş ve bu çalışmada siber zorbalığa karşı sosyal bilgiler öğretmenlerinin görüşlerinin incelenmesi amaçlanmıştır. Bu çalışma nitel araştırma yöntemi ile oluşturulmuştur. Bu amaçla Antalya'nın merkez ilçelerinde görev yapan 20 Sosyal Bilgiler öğretmeni ile görüşülmüştür. Araştırmada nitel araştırma tekniklerinden yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılmış olup elde edilen veriler içerik analizi tekniği ile çözümlenmiştir.