Abstract:
Bu araştırmada, kırsal bölgelerde ve şehir merkezinde öğrenim gören öğrencilerin sayı hissi becerilerinin incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırma da nicel yöntemler içerisinde bulunan tarama araştırması yönteminden yararlanılmıştır. Araştırmanın örneklemini 2021–2022 öğretim yılında Antalya'da öğrenim gören, tabakalı örnekleme yöntemiyle seçilen 329'u kırsal bölgede, 392'sı şehir merkezinde olmak üzere toplam 721 ilköğretim yedinci sınıf öğrencisi oluşturmaktadır. Öğrencilerin sayı hissi becerilerini ölçmek ve karşılaştırmak için veri toplama aracı olarak geçerli ve güvenilir bir Sayı Hissi Testi (SHT) geliştirilmiştir. Verilerin analizinde SPSS 26 programı kullanılmıştır. Frekans, ortalama, yüzde, Kolmogorov-Smirnov ve Shapiro-Wilk normallik testleri ile Mann-Whitney U Testi'nden yararlanılmıştır. Araştırma sonucunda elde edilen bulgulara göre, ilköğretim 7.sınıf öğrencilerinin sayı hissi becerilerinin düşük düzeyde olduğu görülmüştür. Öğrencilerin en çok sayı hissi becerilerini kullandıkları bileşen "sayıların anlamlarının anlaşılması" bileşeni olurken, en az sayı hissi becerileri kullandıkları bileşen ise "sayıları ayrıştırma ve yeniden birleştirme" bileşeni olmuştur. Öğrencilerin sayı hissi becerilerinin cinsiyetlerine göre anlamlı bir farklılık bulunmamıştır. Öğrencilerin sayı hissi becerilerinin kırsal bölgelerde ve şehir merkezinde öğrenim görmeleri açısından anlamlı bir farklılık olduğu saptanmıştır. Bu farklılık şehir merkezinde öğrenim gören öğrencilerin lehinedir.