Abstract:
Sosyal medya uygulamalarının farklı amacı ve kullanım alanları bulunmaktadır. Bu farklılık göz önünde bulundurularak işletme ve bireylerin ürün satma, ürün alma, tanıtım ve pazarlama yapmak amacıyla Instagram'ı tercih ettikleri görülmektedir. Bu yüksek lisans tezinde tüketicilerin karar verme tarzlarının Instagram'a duyulan güvene etkisi ve bu etkinin Instagram üzerinden satın alma niyetiyle ilişkisinin incelenmesi amaçlanmıştır. Bu amaçla, 18 yaş üstü Instagram hesabı bulunan ve aktif kullanan 437 katılımcıdan anket tekniği yoluyla toplanan veriler analize tabi tutulmuştur. Yapılan analizler sonucunda tüketicilerin karar verme tarzlarından marka odaklı, eğlence-haz odaklı, yenilik-moda odaklı ve bilgi karmaşası içinde olması Instagram'a yönelik güvenlerini etkilerken, tüketicilerin Instagram'a yönelik güven ve tutumlarının Instagram üzerinden satın alma niyetlerinide etkilediği tespit edilmiştir.