Abstract:
Özellikle yeni medya unsurlarının giderek yaygınlaşmasıyla beraber dijital medya pazarının hem harcama hem de kitle boyutuyla büyük bir hızla büyüdüğü görülmektedir. Sosyal medya ile birlikte dijital pazarlama ve reklamcılık faaliyetleri için 2022 yılı sonu itibariyle ABD'nin 80,67 milyar dolar, Çin'in ise 80,55 milyar dolar harcama yapacağı tahmin edilmektedir (Statista, 2022). Bu harcamaların büyüklüğü, diğer ülkelerin katılımı ve farklı dijital ortamlarda yapılan pazarlama harcamalarıyla birlikte düşünüldüğünde daha net görülecektir. Bunun yanında yapılan pazarlama harcamaları yalnızca dijital ortama yönelik değil aynı zamanda fiziksel ortama yönelik de gerçekleşmektedir. Basılı gazetelerde, billboardlarda, otobüs duraklarında, mağazalarda vb. alanlarda verilen reklamlar bu duruma örnek gösterilebilir. Geleneksel pazarlama tekniği olan fiziksel pazarlamanın ve yeni medya kullanımındaki rakamlarla birlikte yükselen dijital pazarlamanın birlikte kullanılması ise fijital pazarlama kavramını ortaya çıkarmıştır. Yeni bir pazarlama tekniği olarak görülebilecek fijital pazarlama özellikle covid-19 salgını sürecinde önemli bir başlık olarak ön plana çıkmıştır. Bu araştırmada pazarlama alanına hizmet eden medya ve iletişim programı öğrencilerinin fijital pazarlamaya yönelik algılarının tespit edilmesi amaçlanmıştır..