Akdeniz Üniversitesi DSpace

Akdeniz Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor Yüksekokulu öğrencilerinin iletişim beceri düzeyleri ile atılganlık düzeylerinin incelenmesi

Show simple item record

dc.contributor.author Gönen, Mevlüt
dc.date.accessioned 2021-01-18T11:19:22Z
dc.date.available 2021-01-18T11:19:22Z
dc.date.issued 2015
dc.identifier.uri http://acikerisim.akdeniz.edu.tr:8080/xmlui/handle/123456789/2609
dc.description.abstract Bu çalışma; Beden Eğitimi ve Spor Yüksekokulu öğrencilerinin, iletişim beceri düzeyleri ile atılganlık düzeylerinin incelenmesi amacıyla yapılmıştır. Araştırmaya 2013-2014 eğitim öğretim döneminde Akdeniz Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor Yüksekokulunun, beden eğitimi ve spor öğretmenliği, spor yöneticiliği, antrenörlük eğitimi ve rekreasyon bölümlerinin değişik sınıflarında öğrenim gören 229 kadın ve 191 erkek olmak üzere toplam 420 öğrenci katılmıştır. Araştırmada tarama modeli kullanılmıştır. Verilerin toplanması amacı ile araştırmada, kişilerarası ilişkilerde atılganlığın ölçülmesi amacıyla Spencer Rathus tarafından (1973) geliştirilip, Nilüfer Voltan Acar tarafından Türkçeye çevrilerek, geçerlilik ve güvenilirlik çalışması yapılan, Rathus Atılganlık Envanteri ve öğretmen adaylarının algılanan iletişim becerilerini değerlendirmek için, Korkut (1996) tarafından geliştirilen, daha sonra üniversite öğrencilerine uyarlanan İletişim Becerilerini Değerlendirme Ölçeği (İBDÖ) kullanılmıştır. Araştırmanın verileri Akdeniz Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor Yüksekokulu dersliklerinde olasılıksız örnekleme yöntemiyle seçilerek, araştırmaya gönüllü olarak katılan öğrenciler ile yüz yüze görüşülüp, kâğıt kalem tekniği kullanılarak toplanmıştır. Elde edilen verilerin değerlendirilmesi bilgisayar ortamında Statistical Package for Social Science for Windows (SPSS) 21 paket programı kullanılarak yapılmıştır. Analiz ve değerlendirmelerde, sosyo-demografik ve mesleki özellikleri tespit etmeye yönelik olarak sayı ve yüzde analizlerinden, istatistiksel farklılık çıkarımlarına erişebilmek için T-test ve Anova testlerinden yararlanılmıştır. Sonuç olarak, elde edilen bulgular doğrultusunda beden eğitimi ve spor yüksekokulu öğrencilerinin atılganlık düzeylerine ilişkin olarak cinsiyet, yaş, anne-babanın eğitim düzeyi, ikamet edinilen yer, spor yapma sıklığı, spor türü, gelir düzeyi ve ilgi alanı değişkenleri açısından istatistiksel bakımdan anlamlı düzeyde farklılaşma saptanmıştır. İletişim becerisi düzeyi açısından incelendiğinde ise, yaş, anne-baba eğitim düzeyi, ikamet edilen yer, spor türü, takım ya da bireysel spor yapma durumu, gelir durumu ve ilgi alanı değişkenleri açısından istatistiksel anlamda anlamlı düzeyde farklılaşma saptanmıştır. en_US
dc.publisher Akdeniz Üniversitesi en_US
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess en_US
dc.subject Atılganlık, iletişim becerisi, beden eğitimi ve spor, öğrenci. en_US
dc.title Akdeniz Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor Yüksekokulu öğrencilerinin iletişim beceri düzeyleri ile atılganlık düzeylerinin incelenmesi en_US
dc.type info:eu-repo/semantics/masterThesis en_US
dc.contributor.department Spor Yöneticiliği en_US
dc.contributor.consultantID Hasan Şahan en_US
dc.contributor.institute Sosyal Bilimler Enstitüsü en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account