Özet:
Tükenmişlik stresle birlikte modern toplumlarında en sık görülen ve iş gücü kaybına neden olan sosyal temelli bir sorundur. Bu sorun eğitim alanı dahil birçok alan da görülebilmektedir. Bu bağlamda araştırmanın amacı Antalya kent merkezinde görev yapan müzik öğretmenlerinin tükenmişlik düzeylerini ve bunların olası nedenlerini incelemektir. Nitel ve nicel tekniklerin birleşiminden oluşan bu karma yöntem araştırması Antalya kent merkezinde görev yapan müzik öğretmenleri ile 2019-2020 tarihlerinde gerçekleştirilmiştir. Çalışma grubunu Antalya kent merkezinde görev yapan ve rastgele seçilmiş 72 müzik öğretmeni oluşturmuştur. Araştırmanın nicel boyutunda bu 72 öğretmene Maslach Tükenmişlik Envanteri uygulanmıştır. Bu ilk aşamada tükenmişlik yaşadığı anlaşılan 25 öğretmenle bu tükenmişliğin kaynaklarını belirlemek için yüz yüze görüşmeler yapılmıştır. Görüşmelerde olası tükenmişlik kaynakları çalışma ortamı, mesleki yeterlik, bireysel ve sosyal ve diğer kaynaklar kategorileri altında kavramsallaştırılmış ve sorulara dönüştürülmüştür. Araştırmada elde edilen verilerin analizinde betimsel analiz kullanılmıştır. Araştırma sonucunda müzik öğretmenlerinin tükenmişlik kaynakları her bir kategori altında temalar ve alt temalar şeklinde değerlendirilmiş ve yorumlanmıştır.