Özet:
Bu araştırmada ortaöğretim 10. Sınıf Türk Edebiyatı Dersinde yer alan Türk halk hikâyesi metinlerinin öğretilmesinde, Yaratıcı Drama yönteminin öğrencilerin akademik ders başarıları ve hatırda tutma düzeyleri üzerindeki etkisinin incelenmesi amaçlanmıştır. Aynı zamanda gruplara uygulanan yöntemlere ilişkin öğrenci görüşleri alınmıştır.Araştırmada karma desenli yöntem kullanılmıştır. Araştırmanın nicel boyutunu araştırmanın deneysel uygulama süreci, nitel boyutunu ise yarı yapılandırılmış görüşme oluşturmaktadır. Çalışma Antalya ili Kepez ilçesinde bulunan resmi bir devlet okulunda öğrenim gören 45 öğrenci ile yürütülmüştür. Araştırma kapsamında belirlenen üç Türk halk hikâyesi metni, yıllık plana uygun zamanda deney grubu öğrencilerine yaratıcı drama etkinlikleri ile uygulanmıştır. Aynı metinler kontrol grubunda mevcut öğretim programına göre anlatılmıştır. Çalışmada veri toplama aracı olarak akademik başarı testi ve öğrenci görüşme formu kullanılmıştır. Verilerin analizinde, yapılan deneysel uygulamanın öğrencilerin akademik başarılarına etkisini incelemek için kovaryans analizi (ANCOVA) kullanılmıştır. Öğrenilen bilgilerin hatırda tutulmasına ilişkin, ön test, son test ve hatırda tutma test ortalamalarının gruplara göre farklılaşıp farklılaşmadığını belirlemek için Tekrarlı Ölümler için Varyans (ANOVA) analizi yapılmıştır. Nitel verilerin analizinde ise; toplanan veriler betimsel analiz tekniği kullanılarak çözümlenmiştir. Araştırma sonucunda, Türk edebiyatı dersinde, yaratıcı drama yönteminin uygulandığı deney grubu ile mevcut programa yönelik ders işlenen kontrol grubundaki öğrenciler arasında akademik başarı ve öğrenilenlerin kalıcılığı bakımından deney grubu lehine anlamlı fark olduğu tespit edilmiştir.