Özet:
Bu çalışmada, Türkiye'deki mevcut karayollarının fiziki ve geometrik şartlarının iyileştirilmesi ele alınmıştır. Böylece karayollarının daha usun süre ve daha ekonomik olarak kullanılabilmesi amaçlanmıştır. ilk olarak mevcut yolda oluşan bozulmaların sebepleri araştırılmış, daha sonra da bu sebepleri ortadan kaldırabilecek yöntemler üzerinde durulmuştur. Yeni üst yapıyı belirlemek için yapılan hesaplarda, geleneksel yöntem ve yeniden kullanım yöntemi kullanılmış ve bu yol la bir seçenek sunulması amaçlanmıştır. Aynı samanda, sonuçta belirlenen yöntemin uygulanıp uygulanamayacağının ve maliyetinin ne olacağının da önceden bilinebilmesi sağlanmıştır. Tartışılan yöntemler Türkiye için genel bir özellik taşımaktadır. Bölgelere göre değişebilen proje kriterleri, projecinin seçimine bırakılmış ve ayrı ayrı verilmiştir. Çalışmada, yüzeye yeni bir kaplama yaparak iyileştirme, taban semini iyileştirmesi, bakım çalışmalarıyla iyileştirme, yol yüzeysel kaplamasının yeniden kullanım yöntemiyle iyileştirilmesi ve yol geometrik elemanlarıyla güzergâh geometrisinin iyileştirilmesi üzerinde durulmuştur, örnek olarak, fiziki ve geometrik iyileştirmeler ve geleneksel yöntemle yeniden kullanım yönteminin maliyet yönünden karşılaştırılması sunulmuştur. İncelenen çalışmaların uygulanması durumunda daha konforlu ve emniyetli, daha uzun süre kullanılabilecek ve daha ekonomik bir karayoluna sahip olmak mümkün olacaktır.