Abstract:
Bu çalışma, Kırgızistan ve Türkiye devlet orta okullarında çalışan İngilizce öğretmenlerin karşılaştıkları sorunlara ilişkin görüşlerini tespit etmek amacıyla gerçekleştirilmiştir. Araştırma nitel araştırma desenlerinden durum çalışması deseninde olup, bütüncül çoklu durum çalışmasıdır. Araştırmanın çalışma grubunu Türkiye'de Antalya'nın merkezinde, Antalya ilinde Manavgat ilçesinde ve Serik ilçesinde ortaokulda görev yapmakta olan İngilizce öğretmenleri, Kırgızistan'da ise Bişkek, Karakol şehrinde ve Ak Su bölgesi ile Narın bölgesine bağlı köylerde yerleşen ortaokulda görev yapmakta olan İngilizce öğretmenleri oluşturmaktadır. Araştırmanın evrenini grubunu ise kolay ulaşılabilir durum örneklemesi ile seçilecek olan Türkiye'den 4 İngilizce öğretmeni ve Kırgızistan'dan da ulaşılabilir durum örneklemesi ile seçilecek olan 4 İngilizce öğretmen oluşturacaktadır. Araştırmada veriler bireysel görüşme tekniği ile toplanmıştır. Yarı yapılandırılmış görüşme formları ile 30-45 dakika süresince yapılan görüşmeler kaydedilip içerik analizine tabi tutulmuş ve görüşler üst ve alt temalar altında kategorileştirilmiştir. Araştırma sonuçları, belirtilen temalar altında öğretmenlerin görüşlerini yansıtan bulgular içermekte olup, bu bulgular, İngilizce öğretmenlerinin karşılaştıkları sorunları tespit etme ve bu sorunların nasıl çözüleceği konusunda ipuçları sunmaktadır.