Özet:
Yabancı dil öğretiminde kaliteyi arttırmak için ders kitabı değerlendirmeleri önem kazanmaya başladı. Bu sebeple bu çalışma Four Seasons 8 ders kitabını İngilizce öğretim müfredatında verilen dinleme hedefleri ve dinleme becerisini etkin bir şekilde geliştirmesi bakımından değerlendirmeyi amaçlamıştır.Elde edilen sonuçlara göre, Four Seasons ders kitabının müfredatta belirtilen dinleme hedeflerinin hepsini gerçekleştiremediği görülmüştür. Dinleme becerisiyle ilgili bulgularda ise ders kitabının dinleme öğretimi/ öğreniminde beklenen süreci ilgili etkinlikler ve alt becerilerle kısmen yansıttığı görülmüştür. Ancak, kitabın öğrencileri gerçek hayatta karşılaşacakları durumlara hazırlamak için gerekli olan yukarıdan aşağıya süreç ve aşağıdan yukarıya süreçlerini birleştirmek yerine, aşağıdan yukarıya sürecine fazlasıyla ağırlık verdiği anlaşılmıştır.