Özet:
Bu araştırmanın amacı, 4. sınıf Türkçe dersinde ders günlüğü kullanımının iki dilli öğrencilerin akademik başarıları ve yazma becerileri üzerindeki etkisini belirlemektir. Bu çalışmada tek grup ön test-son test deneysel desen kullanılmıştır. Çalışma grubundaki öğrencilerin uygulamaların başında ve uygulama sonunda Türkçe dersine ilişkin akademik yeterliklerini ve yazma becerilerini belirlemeye yönelik olarak uygulamalar yapılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu kolay ulaşılabilirlik esasına göre belirlenen, araştırmacının görev yaptığı okulda okuttuğu 4. sınıf öğrencileri oluşturmaktadır. Araştırma verileri, öğrencilerin Türkçe dersindeki akademik başarılarını belirlemek amacıyla araştırmacı tarafından hazırlanan Türkçe Dersi Akademik Başarı Testi ve öğrencilerin yazma becerilerini ölçmek amacıyla öğrencilerin yazdığı yazılar ve bu yazıları değerlendirmek için araştırmacı tarafından geliştirilen Yazma Becerileri Dereceli Puanlama Anahtarı ile toplanmıştır. Araştırmanın uygulama sürecinde, 13 hafta boyunca öğrencilere her ders sonunda derste öğrendiklerini yansıttıkları ders günlüğü yazdırılmıştır. Yazılan ders günlüklerine ilişkin gerekli dönüt ve düzeltmeler yapılmıştır. Araştırma verileri, Wilcoxon İşaretli Sıralar Testi, Mann-Whitney U ve Spearman Sıra Farkları Korelasyon Katsayısı testleri ile analiz edilmiştir. Araştırmanın sonucunda; • Öğrencilerin akademik başarı ön ve son test puanları ile yazma becerileri ön ve son test puanları arasındaki ilişkilerin yüksek düzeyde olduğu, • Öğrencilerin yazma becerileri ve akademik başarıları ön ve son test puanları arasında son test lehine anlamlı bir farklılık olduğu, • Akademik başarı ve yazma becerileri ön ve son test puanlarının cinsiyete, kardeş sayısına, anne ve baba eğitim düzeyine bağlı bir farklılık göstermediği tespit edilmiştir.