Abstract:
Bu araştırma Etkileşimli Kelime Duvarı (EKD) tekniğinin 4. sınıf öğrencilerinin İngilizce kelime bilgisine ve derse yönelik tutumuna etkisini araştırmak amacıyla yapılmıştır. Araştırmada öntest-sontest kontrol gruplu yarı deneysel desen kullanılmıştır. Çalışma grubunu Alanya'da bir ilkokulda dördüncü sınıfta okuyan 42 öğrenci oluşturmaktadır. Araştırmada veri toplama aracı olarak kelime bilgisi testi, tutum ölçeği ve İngilizce günlüğü kullanılmıştır. Araştırma için My Clothes (Kıyafetlerim) ve Jobs (Meslekler) üniteleri seçilmiştir. Ünitelerde yer alan kelimeler deney grubuna EKD ile kontrol grubuna ise devam eden öğretim programı ile öğretilmiştir. Uygulama 8 hafta sürmüştür. Kelime bilgisi testi uygulamadan önce öntest, uygulamadan sonra sontest olarak uygulanmıştır. Ayrıca tutum ölçeği uygulamadan önce öntest ve sonra ise sontest olarak uygulanmıştır. Her dersin sonunda öğrencilerden dersle ilgili olumlu ve olumsuz düşüncelerini günlüklere yazmaları istenmiştir Araştırma sonunda kelime bilgisi testinden elde edilen nicel veriler SPSS 24.0 programı ile parametrik ve parametrik olmayan testler kullanılarak analiz edilmiştir. Öğrenci günlüklerinden elde edilen nitel veriler ise içerik analizi yoluyla incelenmiştir. Deney ve kontrol grubunun kelime bilgisi testinden elde ettikleri sontest puan ortalamaları arasından deney grubu lehine anlamlı bir fark tespit edilmiştir. Grupların tutum sontest puanları analiz edildiğinde deney ve kontrol grubu puanları arasında anlamlı bir fark tespit edilmemiştir. Elde edilen bulgulara göre EKD öğrencilerin İngilizce kelime öğretiminde etkili bulunurken öğrencilerin İngilizce dersine yönelik tutumuna etkisi tespit edilmemiştir. Ayrıca İngilizce ders günlüklerinden elde edilen nitel veriler analiz edildiğinde öğrencilerin EKD'e ve İngilizce dersine yönelik olumlu tutuma sahip oldukları söylenebilir.