Özet:
Araştırmada MEB 2010 müfredat kılavuzunda yer alan hedef değerlerin İlköğretim (5-8) Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi ders kitaplarında yer alan okuma metni, şiir ve kıssalarla uyumlu olup olmadığı tespit edilmeye çalışılmıştır. Bu tespit yapılırken öncelikle "İnanç, İbadet, Hz. Muhammed, Kur'an ve Yorumu, Ahlak, Din ve Kültür" şeklinde ifade edilen altı öğrenme alanının din eğitimindeki literatürel zeminin anlaşılması hedeflenmiştir. Daha sonra örneklem kitapların öğrenme alanı, alt konu başlıklarıyla hedef değerler ilişkisi yorumlanmaya çalışılmış; okuma metni, şiir ve kıssadan oluşan eğitim ve öğretimdeki destekleyici unsurların içeriği değer öğretim yaklaşımları bağlamında kritize edilmeye gayret gösterilmiştir. Buçalışmada karşılaştırmaların kolay olması için 2010 müfredat kılavuzunda yer alan ve her bir öğrenme alanında öğrencilere kazandırılması istenen değerler, hedef değer olarak; okuma parçası, şiir ve kıssa ise destekleyici unsurlar olarak kavramsallaştırılmıştır. İnceleme yapılırken öğrenme alanı, alt ünite başlığı, destekleyici unsurlar ve hedef değerler uyumu ile değer öğretimi yaklaşımları ve destekleyici unsurlar uyumu, öğrenciyi merkeze alan, yapılandırmacı yaklaşımdikkate alınarak anlaşılmaya çalışılmıştır. Araştırmanın sonunda ise ulaşılan sonuçlara ve önerilere yer verilmiştir.