Özet:
Bu araştırmanın amacı, işgörenlerin etkileşimci ve dönüşümcü liderlik anlayışlarının öz-yeterlilik inançları üzerindeki etkisini ortaya koymak ve bu ilişkiler üzerinde yöneticiye duyulan güvenin aracılık rolünü belirlemektir. Araştırmanın hedef kitlesini Antalya, Aydın ve İzmir şehirlerinde faaliyet gösteren bir otel zincirine ait dört ve beş yıldızlı otel işletmelerinin farklı pozisyonlarında görev yapan işgörenler oluşturmaktadır. Yapılan uygulama sonucunda kolayda örneklem yöntemi ile 500 kişiyle yüz yüze anket yapılmış ancak bu anketlerin 454 tanesi değerlendirmeye alınmıştır. Verilerin analizinde yüzde ve frekans analizi, korelasyon analizi faktör analizi ve yapısal eşitlik modeli analizleri kullanılmıştır. Araştırma sonucunda işgörenlerin etkileşimci ve dönüşümcü liderlik algılamalarının öz-yeterlilikleri üzerine etkilerinin anlamsız olduğu tespit edilmiş, yöneticiye duyulan güvenin ise bu ilişkide aracılık rolünün bulunmadığı sonucuna ulaşılmıştır. Diğer taraftan, işgörenlerin etkileşimci liderlik algılamalarının yöneticiye duyulan güven üzerinde negatif yönde anlamlı bir etkisinin olduğu, dönüşümcü liderlik algılamalarının ise yöneticiye duyulan güven üzerinde pozitif yönde anlamlı etkilerinin olduğu tespit edilmiştir. Araştırmanın son kısmında ise gelecek araştırmalar için ve sektör yöneticileri için önerilerde bulunulmuştur.